برپایی موکب شباب سیدالشهدا(ع) خرم‌دره در حیدریه عرا‌ق
کد خبر: 3648512
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
محمدی خبر داد:

برپایی موکب شباب سیدالشهدا(ع) خرم‌دره در حیدریه عرا‌ق

گروه اجتماعی: فرماندار شهرستان خرم‌دره از برپایی موکب شباب سیدالشهدا(ع) در شهر حیدریه عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان حجت محمدی، فرماندار شهرستان خرم‌دره دیروز دوشنبه 10 مهرماه در جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان خرم‌دره از حضور این شهرستان در ارائه خدمت به زائران حسینی خبر داد و افزود: موکب شباب سیدالشهدا شهرستان خرم‌دره که در شهر حیدریه عراق برپا می‌شود روزانه 2 هزار نفر از زوار اربعین امام حسین (ع) اسکان و پذیرایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار است که شهرستان در این امر مشارکت می‌کند خواستار تشکیل کمیته‌هایی برای هماهنگی بیشتر و حضور پررنگ مردم در ایجاد موکب اربعین حسینی در عراق شد.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به نذورات مردمی ماه محرم، تصریح کرد: با اطلاع‌رسانی مسئولان مربوطه می‌توان بخشی از هزینه‌های اطعام عزاداران حسینی و نذورات قابل ارائه در ماه محرم را صرف کمک به موکب شهرستانی اربعین حسینی و پذیرایی زوار امام حسین(ع) کرد.

وی با اشاره به اهمیت روز اربعین، تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین نماد عشق و ارادت مسلمان به امام حسین(ع) و فریاد وحدت شیعیان است.

این مسئول با تاکید بر اینکه چراغ نهضت عاشورا هیچ زمان خاموش نخواهد شد زیرا حسین (ع) درس آزادمردی و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم را به همه جهانیان آموخت، تاکید کرد: ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم مهم‌ترین پیام همایش پیاده‌روی اربعین است.

captcha