فلسفه قیام عاشورا ایستادگی در برابر ظلم است
کد خبر: 3648932
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
حجت الاسلام سرایی:

فلسفه قیام عاشورا ایستادگی در برابر ظلم است

گروه معارف: نماینده ولی فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع)، گفت: فلسفه و دلیل قیام امام حسین (ع)، مقابله و ایستادگی در برابر ظالمان و مفسدان است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربجان غربی، امروز 11 مهر ماه حجت الاسلام عبدالرحمیم نجفقلی زاده سرایی نماینده ولی فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی در تجمع لبیک یا حسین که در مسجد امام حسین (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد اظهار کرد: تسلیم نشدن در برابر استکبار و مقابله با ظلم، پیام اصلی قیام امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد : امام حسین (ع) و  یاران با وفایش از جان خود و اهل بیتشان گذشتند و با ایستادگی در برابر کیفر و ظالم، عزت اخروی را به ذلت در دنیا ترجیح دادند.

وی تصریح کرد: حاکمان فاسد بنی امیه در برابر شیعیان و مخالفان  با سیاست فشار و نگه داشتن مردم در جهل و ناآگاهی، سیاست ظالمانه در پیش گرفته بودند و در اثر هراسی که از سخنان روشنگرانه معصومین (ع) داشتند، اقدام به ترور شخصیتی ائمه اطهار (ع) می کردند.

حجت‌الاسلام نجفقلی زاده سرایی افزود: دشمنان اسلام  با پیروی و توسل به  سیاست های خسمانه و ظالمانه بنی امیه، در جهان اقدام به اشاعه فساد و ظلم در برابر فریاد های مخالفانه مردم مظلوم مسلمان می کنند.

وی با اشاره به روحیه عاشورایی رزمندگان و مردم ایران، تصریح کرد: مقاومت و رشادت رزمندگان ایران در هشت سال دفاع مقدس، به کشور های متخاصم غربی و استکبار جهانی اثبات کرد که هیچ مانعی توان مقابله با اهداف و آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی بیان کرد: امروزه نیروی  متفکر بسیج موشک هایی طراحی کرده  که رعشه به جان دشمنان می‌اندازد و باعث شده کسی نتواند نگاه چپ به کشور داشته باشد.
captcha