عرضه تازه‌های نشر علوم قرآنی در نمایشگاه کتاب اردن
کد خبر: 3650271
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

عرضه تازه‌های نشر علوم قرآنی در نمایشگاه کتاب اردن

گروه بین‌الملل: انجمن «محافظت از قرآن کریم» اردن، مجموعه کتب جدیدی در حوزه علم قرائات قرآن و رسم‌الخط مصاحف منتشر و آن‌ها را در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب این کشور در معرض دید عموم قرار دارد.

انتشار جدیدترین کتب در حوزه علوم قرآنی در عمان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه اردنی الرأی؛ انجمن «محافظت قرآن کریم» اردن با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی از انتشار مجموعه جدیدی از کتب در حوزه علوم قرآنی با موضوع علم قرائات و رسم‌الخط مصاحف به قلم «غانم قدوری حمد»، از اساتید و پژوهشگران برجسته جهان عرب خبرداد.

در بیانیه مطبوعاتی این انجمن آمده؛ این مجموعه کتب شامل «روش‌شناسی قرائات قرآن»، «شناخت مصاحف(مجموعه تحقیقات)»، و «بحث‌هایی پیرامون کتابت و تدوین قرآن» است که در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب شهر «عمان»(پایتخت اردن) در معرض دید عموم قرار گرفته است.

کتاب «روش‌‌شناسی قرائات قرآن» با تمرکز بر موضوعات تاریخی و روش‌شناختی مرتبط با دانش قرائات و بحث‌هایی پیرامون تاریخ قرائات قرآن و تلاوت واحد، به رشته تحریر در آمده‌ است.

نویسنده در کتاب «شناخت مصاحف» نیز در خصوص تعداد نسخ خطی و موضوعاتی که به نگارش و تدوین قرآن کریم، آغاز سوره‌ها و نشانه‌های بخش‌بندی سوره‌ها، جزء‌ها و حزب‌های قرآن کریم مربوط می‌شود، سخن گفته‌ است.

همچنین در این کتاب، مباحثی در زمینه تاریخ کتابت مصحف شریف که از اهمیت بسیاری در شناخت نسخ خطی قرآن برخوردار است، مطرح شده است.

در کتاب «بحث‌هایی پیرامون کتابت و تدوین قرآن» نیز به بررسی‌ مسائل تاریخی مرتبط با رسم‌الخط مصاحف و تألیفات این حوزه پرداخته شده‌ است.

یادآور می‌شود، هفدمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اردن از روز چهارشنبه هفته گذشته(12 مهرماه) با مشارکت 350 ناشر عربی و خارجی از اردن و 17 کشور آغاز شد و فعالیت‌های آن تا روز شنبه، 22 مهر ادامه خواهد داشت/.

captcha