ارائه گزارشی از برنامه‌های ماه محرم مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س)
کد خبر: 3652293
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

ارائه گزارشی از برنامه‌های ماه محرم مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س)

گرو‌ه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س) آران و بیدگل استان اصفهان‌ گزارشی از روند برپایی برنامه‌های ماه محرم‌الحرام این مرکز ارائه کرد.

زهرا صباری‌فرد، مسئول اجرایی مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: به تشریح برنامه‌های دهه دوم محرم، همراه با گزارشی از برنامه‌های اجرا شده در دهه اول محرم پرداخت.

وی ادامه داد: در دهه اول محرم، با حضور عموم بانوان به‌ویژه قرآن‌آموزان مرکز برنامه‌هایی مانند قرائت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، قرائت دعای علقمه، احیاء شب عاشورا همراه با قرائت زیارت عاشورا، در روزهای تاسوعا و عاشورا و ششم امام حسین(ع) ویژه‌برنامه قرائت دعای ناحیه مقدسه همراه دیگر ادعیه اجرا شد.

صباری‌فرد ادامه داد: دعوت از سخنرانان حوزه علمیه قم، پذیرایی از عزاداران حسینی، بیان پیام‌های قرآنی و ارائه نکات اخلاقی، رفتاری، دینی با استناد به آیات قرآن با هدف بهره‌جویی قرآنی به صورت عملی در زندگی روز‌مره، بیان احکام به صورت عملی و علمی، برگزاری جلسات ویژه محرم به صورت سیار در سطح شهرستان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مانند ائمه(ع) الگوهای زندگی، جوانان و گستره فضای مجاری از دیگر برنامه‌هایی است که برپا شد.

وی به دیگر فعالیت‌های این مرکز اشاره کرد و افزود: اجرای مرثیه‌هایی در مدح امام حسین‌(ع) و اهل بیت(ع) ایشان، ویژه‌برنامه‌های مادران شهدا، ویژه‌برنامه شهید حججی و شهدای حرم و گمنام برگزار شد.

مسئول اجرایی مرکز جامعه بیت‌الزهر‌ا(س) تصریح کرد: برنامه‌های محرم در این مرکز همه روزه ساعت 15:45 همراه با نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور قرآن‌آموزان بزرگسال مرکز، برگزاری 3 کارگاه آموزشی طب سنتی و درمان اسلامی با حضور شیروانی‌زاده، برگزاری کارگاه امر به معروف و نهی از منکر در قالب 4 کارگاه، قرائت زیارت عاشورا و ناحیه مقدسه و زیارت ائمه بقیع(ع)، ویژه‌برنامه شهادت امام رضا(ع) همراه با قرائت زیارت امام رضا(ع) انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین برنامه‌های دیگری برای این ایام در نظر گرفته شده است که می‌توان به برگزاری همایش بیستمین پایان دوره نونهالان قرآنی مؤسسه قرآن و عترت مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س) در 28 صفر با حضور شایان کارشناس و روانشناس کودکان و نوجوانان که همراه با ارائه گواهینامه پایان دوره و اجرای ویژه‌برنامه‌هایی توسط نونهالان، نمایش، اجرای نوحه و سینه‌زنی توسط نونهالان اشاره کرد.

captcha