اهتمام به فعالیت‌های قرآنی در جامعه ورزشی زنجان
کد خبر: 3654742
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
جوان عنوان کرد:

اهتمام به فعالیت‌های قرآنی در جامعه ورزشی زنجان

گروه سیاسی: مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از اهتمام به حضور در برنامه‌های قرآنی در بین جامعه ورزشی استان خبر داد و گفت: جامعه ورزشی زنجان حضور درخشانی در عرصه مسابقات قرآنی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، علی جوان، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان ظهر امروز جمعه 28 مهرماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان اظهار کرد: جامعه ورزشی زنجان حضور درخشانی در عرصه مسابقات قرآنی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تصریح کرد: علاوه بر فعالیت‌های ورزشی، اهتمام ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی در این اداره‌کل وجود دارد که اخیرا کسب مقام اول مسابقات قرآنی توسط جوانان استان در کرمان بود.

جوان افزود: همچنین در مسابقات قرآن کارکنان، جوانان و ورزشکاران که در خانه جوان استان برگزار شد، شاهد حضور خوب این اقشار بودیم که برگزیدگان در هر رشته برای شرکت در مرحله کشوری به شیراز اعزام خواهند شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان اهتمام به حضور جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی را یکی دیگر از موارد موردتوجه در این اداره کل عنوان کرد و گفت: سمن‌ها یکی از زمینه‌های حضور جوانان در این زمینه است و در حال حاضر 63 سمن در سطح استان و با حضور جوانان فعالیت دارد.

وی افزود: با اهتمام ویژه‌ای که در راستای فعالیت سمن‌ها در استان زنجان وجود دارد، علاوه بر فعالیت سمن‌های قبلی، ۱۵ مورد درخواست برای تشکیل سمن‌های جدید ارائه شده که با آغاز فعالیت آن‌ها تعداد سمن‌های استان زنجان به ۷۸ سمن افزایش پیدا می‌کند که بر اساس نرم تعریف شده از سوی وزارت ورزش و جوانان در راستای تشکیل و فعالیت سمن‌ها، استان زنجان از نرم کشوری بالاتر است.

جوان با اشاره به حضور خوب بانوان استان در عرصه‌های مختلف ورزشی، تصریح کرد: اسلام برای بانوان ارزش و جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته و این مسئله در امر ورزش نیز وجود دارد که بانوان استان در این عرصه حضور خوبی دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان بر اهمیت ورزش در تعالیم دینی و سیره اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: مادران نقش مهمی در گرایش فرزندان به حضور در عرصه ورزش دارند و باید زمینه حضور حداکثری بانوان در عرصه ورزش اعم از همگانی و قهرمانی بیش از پیش فراهم شود.

جوان تاکید کرد: باید بدانیم بانوان قوی هستند که نسل سالم تربیت کرده و در سلامت جامعه اثرگذار هستند و حضور در عرصه ورزش برای بانوان گام مهمی در تحقق این مسئله است.

captcha