دومین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه مناطق آزاد پایان یافت
کد خبر: 3655113
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱

دومین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه مناطق آزاد پایان یافت

گروه مسابقات: دومین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان، مفاهیم و نهج‌البلاغه مناطق آزاد کشور در ارس به کار خود پایان داد.

محمدرضا پورمعین، دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: دومین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان، مفاهیم و نهج‌البلاغه مناطق آزاد کشور، 27 مهرماه در منطقه آزاد ارس به کار خود پایان داد.
وی اظهار کرد: این دوره از مسابقات که با حضور حداکثری تمام مناطق کشور همراه بود در گروه‌های سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار شد که علاوه بر این رشته‌ها، دوخوانی قرآن کریم به بوته آزمایش گذاشته شد که مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
این خادم‌القرآن در خصوص رشته دوخوانی قرآن، اظهار کرد: یک آیه یک قاری و آیه بعد را قاری دیگر تلاوت می‌کند و یا به صورت یک آیه، یک آیه با هم مقارئه می‌کنند و کار نویی است که ابتکارش برای شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور که امیدواریم مراحل آزمایشی‌اش زودتر طی کند و در سطح کشور بتواند بتدریج طرح شود.
پورمعین با تأکید بر اینکه امسال شاهد رشد بهتر شرکت‌کنندگان بودیم، عنوان کرد: بنا داریم که دو سال این مسابقات قرآن را به صورت آزمایشی برگزار کنیم و از سال‌های بعد این مسابقات را به صورت جشنواره قرآنی با سه رشته فرهنگی، هنری و ادبی و قرآنی برگزار می‌کنیم که این مسابقات حدود 30 رشته است که در کنار رشته‌های قرآنی در زمینه‌های ادبی، کارهای نمایشی، سرود، فیلم و نقاشی و داستان‌نویسی، ارائه مقاله و محصولات و تألیفات و کتب و نرم‌افزارها نیز رشته‌هایی برپا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مسابقات فوق ویژه بومیان و مهاجرین مناطق آزاد است، تصریح کرد: خوشبختانه در این مسابقات در حوزه تیمی منطقه آزاد اروند رتبه نخست را کسب کرد و بسیاری از مناطق که فکر نمی‌شد در این مسابقات حائز رتبه باشند با تلاش‌هایشان رتبه‌های خوبی بدست آوردند.
دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور عنوان کرد: در این مسابقات علی فیضی، نوجوان 12 ساله کشور و حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه، میهمان بود و به اجرای برنامه‌های هنرمندانهدر رشته حفظ کل قرآن کریم و نهج‌البلاغه پرداخت که مورد توجه حاضران قرار گرفت.
وی بیان کرد: به زودی دومین نشست کارشناسان نخبه قرآنی مناطق آزاد برگزار می‌شود و طرح اولیه جشنواره فرهنگی، ادبی، قرآنی مناطق آزاد بررسی و پس از تصویب، اجرا می‌شود و همچنین در شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد سعی بر این داریم که هرساله خادمان قرآن را به عنوان فعالان هر منطقه انتخاب کنیم و در زمره خادمان قرآن کشور معرفی کنیم تا از دست رئیس جمهور هدیه دریافت کنند.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۱۳:۲۵
0
0
برپایی مسابقات موجب ارتقاء شرکت کنندگان در موضوع مد نظر می‌شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۱۳:۲۵
0
0
برپای این دوره‌ها افزایش یابد
captcha