خدمات‌دهی در پياده‌روي اربعين حسيني؛ اولويت برنامه‌هاي فرهنگي تبلیغات اسلامی مازندران
کد خبر: 3655151
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷

خدمات‌دهی در پياده‌روي اربعين حسيني؛ اولويت برنامه‌هاي فرهنگي تبلیغات اسلامی مازندران

گروه فرهنگی: مديرکل تبليغات اسلامي مازندران در هفتمين گردهمايي مديران ادارات و نمايندگي‌هاي تبليغات اسلامي شهرهاي استان گفت: پياده روي اربعين حسيني و خدمت به زائران اين حرکت عظيم بايد در اولويت برنامه هاي فرهنگي اين اداره کل قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، به نقل از روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي مازندران، حجت الاسلام ناصر شکريان اميري امروز 29 مهرماه در ششمين گردهمايي معاونين، مديران و روئساي ادارت تبليغات اسلامي شهرهاي مازندران در محمودآباد گفت: اربعين حسيني و جاذبه مغناطيسي حضرت سيدالشهداء (ع) امروز نماد وحدت و عزت دنياي اسلام است و اين شور توام با شعور حسيني در خيل عظيم عاشوراييان در روز اربعين حسيني  خود بيانگر عشق و ارادت شيعيان و مسلمانان جهان به امام حسين(ع) است.
وی ضمن اشاره به اظهارات سخيف و بي‌پايه و اساس رئيس جمهور سبک مغز ايالات متحده (ترامپ) افزود: جمهوري اسلامي امروز خار در چشم و استخوان در گلوي نظام هاي سلطه و استکبار جهاني است و تمام عصبانيت آنها هم بخاطر حضور مقتدرانه و موفق ايران در حمايت از مردم منطقه و جبهه مقاومت است و پيروزي هاي اخير جبهه مقاومت در کشورهاي عراق، سوريه و لبنان تمام نقشه‌هاي شوم ايالات متحده و هم پيمانان ش را در منطقه به بن بست کشانده است.
عضو شوراي فرهنگ عمومي مازندران در بخش ديگري از سخنان خود سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را مايه عزت  و اقتدار جمهوري اسلامي دانست و تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با هدايت‌هاي رهبر عظيم الشان انقلاب امروز نه تنها اميد و اقتدار ايران اسلامي است بلکه امروز به عنوان يک نهاد محبوب و انقلابي در منطقه و دنياي اسلام  ايفاي نقش مي‌کند.
وی افزود: خدمت کردن در نهاد مقدسي چون سازمان تبليغات اسلامي باعث مباهات است و بايد در همه حالات خود را سرباز امام زمان (عج)بدانيم و قدر اين نعمت بزرگ را  بدانیم.
استاد حوزه علميه مازندران ضمن اشاره به شخصيت عمر بن سعد و خواص بي بصيرت آن دوران  تصريح کرد: عمر سعد هم دنبال حکومت بود و هم می خواست وجه خود را حفظ کند و در دوراهی افتاد ولی نه به حکومت رسید و نه عاقبت بخیر شد.
اين محقق و پژوهشگر علوم ديني در بخش ديگري از سخنان خود به بي‌بصيرتي برخي خواص در فتنه سال 1388 اشاره کرد و تاکيد کرد: در بحث فتنه 1388 برخي سران و عوامل اصلي فتنه می‌گفتند که نمی‌شود به این گستردگی تخلف کرد. ولی آن مسئله را بوجود آوردند و هنوز آثار خیانت فتنه گران در جامعه مشهود است.
مديرکل تبليغات اسلامي مازندران در ادامه به بيان مقام معظم رهبري درباره سیم خاردار نفس اشاره کرد و افزود: در زمان‌های حساس و مکان‌های مهم به موقع عمل کردن و بصیرت داشتن مهم است و اين گونه عمل کردن را بايد از شهداي راه علم و هسته اي  و شهداي مدافع حرم مانند شهداي خان طومان و شهيد محسن حججي  و همه شهداء ايران اسلامي الگو گرفت.
عضو شوراي توسعه فعاليت هاي قرآني مازندران در پايان، پیرامون مسئله اربعین حسيني و  ۲۸ صفر و برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای هیئت مذهبی در روزهاي آينده اشاره کرد و افزود: در برگزاري پنجمين دوره انتخابات شوراي هيئات مذهبي، پياده روي اربعين حسيني و خدمت به زائرين اين حرکت عظيم بايد در اولويت برنامه هاي فرهنگي اين اداره کل قرار گيرد و اعزام هيئات مذهبي به مشهد مقدس براي 28 صفر هم بسيار حائز اهميت است که بايد در اجرای اين برنامه ها اهتمام ويژه داشت.
لازم به ذکر است، در ادمه اين گردهمايي حجت الاسلام روحانی نیا  معاون فرهنگي آموزشي و پژورهشي اداره کل تبليغات اسلامي استان درباره برنامه‎های شاخص فرهنگی از جمله گفتمان‌های دینی طلاب، انتخابات شورا هیئت های مذهبی، اعزام هیات مذهبی ۲۸ صفر، زیارت از بعید پیامبر(ص) در شهرهای استان و..، مواردی مطرح کرد.
گفتني است، ششمين گردهمايي معاونين ، مديران و روساي ادرات تبليغات اسلامي شهرهاي مازندران در محمودآباد در حال برگزاري است.
captcha