کم‌رنگ شدن ترییت صحیح دینی عامل افزایش طلاق در جامعه است
کد خبر: 3655333
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

کم‌رنگ شدن ترییت صحیح دینی عامل افزایش طلاق در جامعه است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهربانه با اشاره به اینکه طلاق در جامعه ما به صورت گسترده‌ای رواج پیدا کرده است، گفت: کم‌رنگ شدن تربیت صحیح دینی عامل افزایش طلاق در جامعه است.

ماموستا عبدالله حیدری، امام جمعه شهر بانه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: طلاق در جامعه ما به صورت گسترده‌ای رواج پیدا کرده که متأسفانه انگار یک صنعت در حال رشد است.

وی افزود: امروزه شاهد طلاق‌هایی هستیم که عروس به خانه بخت نرفته و در دوران نامزدی کار به طلاق می‌کشد، این اتفاقات عواملی مختلفی دارد و باید گفت در مرحله اول تربیت صحیح دینی در این جهت در اجتماع ما کم‌رنگ است و دوم اینکه  بدون مشورت یا شناخت کامل طرفین از هم دیگر، وصلت صورت می‌گیرد یا از جهت شهوت و هوس همدیگر را انتخاب می‌کنند وهم تای یکدیگر نیستند.

ماموستاحیدری با اشاره به اینکه توقعات نابجای بعد از ازدواج عامل تأثیرگذار و مهمی در افزایش آمار طلاق است، بیان کرد: عدم دلسوزی پدر و مادرها برای فرزندانشان و عدم انتقال تجربیات بزرگترها را در امر ازدواج به نوعروس‌ها و دامادها همه دخیل هستند.

وی اعلام کرد: متأسفانه اغلب عروس‌ها می‌خواهند راه صد ساله را یک شب طی کنند و با انتظارات نابجا باعث افتراق و سردی بین خود و همسر می‌شوند و در این بین فرزندانشان بیشترین لطمه را می‌بینند.

امام جمعه یادآور شد: اغلب زندان‌ها را اگر نگاه کنیم جوانانی را می‌بنیم که حاصل ازدواج‌های نا موفق بوده و از کودکی آواره و بی سرپرست بوده‌اند که روزگارشان به این مکان‌ها کشیده شده است. خداوند ان شاءالله جوانان ما را از این گونه بلاهای خانمانسوز محفوظ بدارد.

captcha