در اسلام، جایگاه حضرت مریم(س) بسیار بالاست و تنها زنی است که در قرآن به نام او مستقیماً ذکرشده است. نوزدهمین سورهی قرآن به نام مبارک حضرت مریم (س) است و نام او در قرآن بیشتر از کتاب انجیل عهد جدید ذکرشده است. داستان حضرت مریم در قرآن از زمانی که او در رحم مادر مبارکشان بود، شروع میشود.
در قرآن آمده است که مادر حضرت مریم (س)، دوست داشت که فرزندی پسر داشته باشد ولی خداوند به او یک دختر پاکیزه هدیه داد. خداوند در قرآن میفرماید که مردان از زنان باهوشتر نیستند و خود خدا نام مریم را برای او برگزید و وجودش را از شر شیطان محافظت کرد. در قرآن از حضرت مریم (س) و فرزند بزرگش بهعنوان نشانهای از خدا برای مردم صحبت میشود.
در قرآن از وجود مبارک حضرت مریم (س) با عناوین چون انتخابشده، پاکیزه و بر حق نامبرده شده است. خداوند به حضرت مریم (س) و پسرش جایگاهی بسیار بالا داده است که در قرآن ذکرشده است. در قرآن آمده است که او زمانی که پسرش را به دنیا آورد، باکره بود. برخی مفسران باور دارند که حضرت مریم (س) در بهشت با حضرت محمد (ص) ازدواج خواهد کرد.
اولین قبر مبارک در قرن اول میلادی برای مقبره حضرت مریم (س) ساخته شد و در قرن پنجم میلادی، قسمتهای بیشتری به آن اضافه شد. بعد از تصرف این منطقه توسط صلاحالدین ایوبی، محرابی که به سمت شهر مقدس مکه است، در آن ساخته شد.
خوب بود اگه اطلاعات بیشتری میدادین عالی میشد مرسی
دوست دارم برم زيارتشون
ممنون برا فعالتتون
پس چرا مسیحیان از مقبره بانو دفاع نمی کنند؟
چه خوب است هروز بعد نماز صبح به روح این بانوی مکرمه و سایر بانوان عزیز صلوات بفرستیم
درود خدا بر او باد
درود بر یکی از چهار زن برتر جهان حضرت مریم سلام الله علیها
سلام بر مریم مقدس . کاش مقبره ایشان در کشور ما بود و ایشان را زیارت می کردیم
ای حضرت مریم مقدس ما را قسمت کن که بیام زیارتت بانوی پاکدامن