تأمین مسکن ۶۰ مددجوی کردستانی از محل زکات
کد خبر: 3655974
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

تأمین مسکن ۶۰ مددجوی کردستانی از محل زکات

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد استان کردستان به محل هزینه کرد زکات در سال جاری اشاره کرد و گفت: ۶۰ واحد مسکونی از محل زکات جمع‌آوری‌شده برای مددجویان کردستانی ساخته و یا خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد کردستان، محمد رسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان امروز، یکم آبان ماه در جلسه شورای زکات شهرستان بیجار به بیان عملکرد شورای زکات این استان در سال جاری پرداخت و بابیان اینکه زکات به‌عنوان یک فریضه در برقراری عدالت اجتماعی و کمک به اقتصاد اسلامی مؤثر است، عنوان کرد: اگر فعالیت‌های شورای زکات به سمت تأمین مسکن محرومان هدایت شود، بخشی از نیازهای مسکن خانوارهای نیازمند تأمین‌شده و در  توانمندسازی آنها نیز کمک شایانی خواهد کرد.

وی ضمن بیان اینکه امسال ۱۲,۵ میلیارد تومان زکات در استان کردستان جمع‌آوری‌شده است، افزود: از محل زکات جمع‌آوری‌شده به ساخت و خرید ۶۰ واحد مسکونی نیازمندان این استان کمک شده است و ۲۹ واحد نیز در قالب تعمیرات بازسازی شد که یک میلیارد تومان برای این تعداد واحد مسکونی هزینه شد.

شیخی زاده گفت:  شرعاً حق نداریم ریالی از احسان و انفاق و زکات مردم را در جای دیگر غیرازاین استان هزینه کنیم و زکات جمع‌آوری‌شده هر منطقه در همان محل  هزینه می شود.

وی بابیان اینکه همه هزینه‌های اجرایی و خدمات این نهاد از محل اعتبارات دولتی و بخشی هم از طریق درآمدهای مجتمع‌های اقتصادی کمیته امداد تأمین می‌شود افزود: سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان و امسال نیز ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به مددجویان این استان اختصاص داده‌شده است که بخش کوچکی از هزینه‌های مددجویان از محل کمک‌های جمع‌آوری‌شده زکات تأمین می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه تأمین مسکن و  شتغال‌زایی از راه‌های توانمند کردن مددجویان است، افزود: تلاش می‌کنیم با حفظ کرامت انسانی و شأن و منزلت اجتماعی مددجویان، کمک‌های خیران در بخش زکات را به سمت دو مقوله مهم تأمین مسکن و اشتغال هدایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تشویقی زکات از طریق سازمان برنامه‌وبودجه استانداری کردستان به این نهاد اختصاص داده شد اعلام کرد: سال جاری نیز دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تشویقی اختصاص داده‌شده است که این مبلغ در جهت کمک به نیازمندان و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه در بین شهرستان‌ها توزیع و هزینه خواهد شد.

شیخی زاده با بیان به اینکه امسال  ۷۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان بیجار جمع‌آوری‌شده است، یادآور شد: نیاز است که با فعال کردن شورای زکات در سطح روستاها و بهره‌گیری از کمک دهیاران، روحانیان و مبلغان در زمینه رشد زکات تلاش شود.

captcha