ضرورت دین، به علت نیازمندی بشر به هدایت الهی است
کد خبر: 3656110
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲

ضرورت دین، به علت نیازمندی بشر به هدایت الهی است

گروه معارف: امام جمعه آذرشهر، اظهار کرد: ضرورت دین، به علت نیازمندی بشر به هدایت الهی است و نوع دین، به علت نیازمندی بشر به هدایت تشریعی است.

حجت‌الاسلام محمود نورپور امام جمعه آذرشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: ضرورت دین، به علت نیازمندی بشر به هدایت الهی است و نوع دین، به علت نیازمندی بشر به هدایت تشریعی است.
وی افزود: انسان برای آن که از هدایت دینی بهره مند شود، باید از جهان بینی استواری برخوردار باشد.
وی با استناد به آیات ۲ و ۳ سوره انسان خاطرنشان کرد: در این آیات می‌خوانیم: ما انسان را از نطفهٔ مختلطی آفریدیم، و او را می آزماییم، بدین جهت او را شنوا و بینا قرار دادیم. ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاکر باشد و پذیرا شود یا ناسپاس.
حجت‎الاسلام‌ نورپور با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع)ادامه داد: امام جعفرصادق(ع) می فرمایند: شناخت خداوند، شناخت صنع خداوند به ویژه در مورد خلقت انسان، شناخت دستورها و برنامه هاى الهى، شناخت آفات و آسیب هاى دینى.
امام جمعه شهرستان آذرشهر یادآور شد: لزوم توجه دین به ابعاد مختلف وجود انسان و به ‏کارگیری همه سرمایه‏ های ‏آفرینشی او به خاطر انتظار بشر از دین است.
وی افزود: قرآن کریم دین را یکی از فطریات انسان می‌داند و انسان‌ها را به پاسخگویی به این نیاز درونی می‌خواند.
حجت‌الاسلام ‌نورپور از رمز پایداری دین گفت و تاکید کرد: رمز پایداری دین، آن است که دین با نیازهایی از انسان سر و کار دارد که این نیازها همواره باقی است و به همین جهت دین هم باقی خواهد ماند.
captcha