قومیت‌های مختلف در پیاده‌روی اربعین حسینی حضور دارند
کد خبر: 3657930
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

قومیت‌های مختلف در پیاده‌روی اربعین حسینی حضور دارند

گروه معارف: رئیس تبلیغات اسلامی بندرلنگه گفت: قومیت‌های مختلف چه شیعه و چه سنی در پیاده‌روی اربعین حسینی حضور دارند و قرار گرفتن در فضای معنوی این مسیر و شور و شوق مسلمانان چه عراقی و چه ایرانی و چه از کشورهای پاکستان و افغانستان بی نظیر و بی بدیل است، جا دارد که از این ظرفیت عظیم به نحو مطلوبی استفاده شود.

حجت الاسلام محمد فولادی رییس تبلیغات اسلامی بندرلنگه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، ضمن بیان اهمیت پیاده روی اربعین حسینی به عنوانی یکی از نشانه های ماندگاری نهضت عاشورا بیان داشت: صحبت از حماسه انسان ساز عاشورا و تاثیر آن بر افراد و جوامع و ملت ها روشن است و نیازی به قلم فرسایی در این زمینه نیست. اما اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی از آنجا است که گروههای مختلف مردم در این راهپیمایی از سراسر دنیا شرکت می کنند این نکته بسیار راهبردی و ارزشمند است.
وی گفت: قومیت های مختلف چه شیعه و چه سنی در پیاده روی اربعین حسینی حضور دارند و قرار گرفتن در فضای معنوی این مسیر و شور و شوق مسلمانان چه عراقی و چه ایرانی و چه از کشورهای پاکستان و افغانستان بی نظیر و بی بدیل است.جا دارد که از این ظرفیت عظیم به نحو مطلوبی استفاده شود.
رییس تبلیغات اسلامی بندرلنگه با بیان این مطلب که بایستی از پیاده روی اربعین حسینی استفاده کامل را برد و از این ظرفیت عظیم و بی نظیر در جهت گسترش فرهنگ عاشورایی تلاش کرد افزود: ظرفیت فرهنگی عظیمی به برکت انقلاب اسلامی و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از نظر مذهبی و دینی شکل گرفت و یکی از این ظرفیت ها عظیم پیاده روی اربعین حسینی است و ما هر ساله شاهد جمعیت بیشتری نسبت به سال قبل در پیاده روی اربعین حسینی هستیم.
حجت الاسلام فولادی در سخنان خود به راز ماندگاری عاشورای حسینی و نهادینه شدن فرهنگ عظیم آزادگی و بندگی در سیرت ملت ها و مردم آزادی خواه اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: امروزه کشورهای غربی به سردمداری آمریکای جنایت کار سعی در کمرنگ نمودن اعتقادات دینی مردم و به تبع آن استعمار و استثمار ملت ها را دارند.اما ملت های بیدار و آگاه منطقه و جهان اسلام به تاسی از درس امام و مکتب عاشورایی سی و سرور شهدا نه تنها از ظالمان تاریخ پیروی نمی کنند بلکه به افشا گری و مقابله با آنان نیز می پردازند.
این مسئول فرهنگی در ادامه خاطر نشان ساخت: تاکنون دنیا جمعیتی را که در پیاده روی اربعین حسینی به سوی کربلا زهسپار می شوند ندیده است. و این یکی از رازهای ماندگار این حادثه بزرگ همین انتقال آن به امروز و نسل های جدید و آینده است.پیاده روی اربعین حسینی مسلما لرزه بر اندام زورگویان و زیاده خواهان تاریخ می اندازد و دنیا شاهد این قضیه هست که هنوز ملت هایی وجود دارند که با الگو یرداری از راه ائمه اطهار جلوی ظلم و ستم ایستادگی می کنند.
وی در پایان گفت: پیاده روی اربعین حسینی نماد و نشانه بارز حکومت و ملت های آزادی خواه و الگو گرفته از راه ائمه اطهار و همچنین خواستار مقابله با جور و ستم هستند.و این کار فرهنگی عظیم مسلما لرزه بر اندام دشمنان امروز منطقه از جمله داعشی ها و تکفیری ها می شود.
captcha