تحصیل ۱۲۴ طلبه مددجوی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه علمیه خواهران
کد خبر: 3658183
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

تحصیل ۱۲۴ طلبه مددجوی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه علمیه خواهران

گروه معارف: ۱۲۴ طلبه بانوی حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد مددجو هستند که این تعداد، بیش از ۱۰ درصد جمعیت طلبه‌‌های حوزه یاد شده را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، هفتم آبان‌ماه با مدیر حوزه علمیه خواهران استان با هدف استفاده از ظرفیت‌های دو مجموعه تفاهم نامه امضاء‌ کردند.
حجت الاسلام محمد جواد جعفری مهر، مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 124 طلبه زن حوزه علمیه خواهران استان از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد هستند، جمعیت این تعداد را بیش از 10 درصد کل جمعیت این حوزه اعلام ‌کرد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم ‌نامه همکاری بین این حوزه و کمیته امداد استان، استفاده از ظرفیت های هر دو مجموعه در بخش ‌های مختلف آموزشی، پژوهشی فرهنگی را از مفاد مهم تفاهم‌ نامه‌ دانست.
حجت الاسلام جعفری مهر ادامه داد: یک هزار طلبه در پنج حوزه خواهران سطح دو در استات مشغول به تحصیل هستند که با توجه به شرایط مالی این افراد، اکثر آنها برای ادامه تحصیل نیازمند کمک خیرین و دستگاه‌های حمایتی هستند.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد نیز بر اجرای عملی آموزش‌ها مطابق با مفاد تفاهم نامه تأکید‌کرد.
وی افزود: باید با ایجاد فضاهای علمی، آموزشی و معنوی به نیازهای دانشجویان حوزه علمیه خواهران استان توجه بیشتری شود.
محبی مصون سازی خانواده‌های آسیب پذیر در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و فراهم کردن زمینه رشد ایمانی و بصیرت افزایی، مشارکت در راه اندازی گروه‌های جهادی، فرهنگی خانواده محور توسط طلاب در چارچوب برنامه‌های ابلاغی کمیته امداد، همکاری در تشکیل گروه‌های خیرین فرهنگی و مربیان افتخاری و کانون‌های قرآنی را از مفاد تفاهم نامه اعلام کرد.
وی حمایتی نسبت به استفاده از حضور خواهران طلبه در برنامه های فرهنگی کمیته امداد از جمله آموزش های طرح فلاح، اردوها و مشاوره تاکید کرد.
captcha