از حضور وزیر اطلاعات تا گرامیداشت شهید تقوی/ سرکشی طیبی به رسانه‌های جهاد
کد خبر: 3659311
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ 163

از حضور وزیر اطلاعات تا گرامیداشت شهید تقوی/ سرکشی طیبی به رسانه‌های جهاد

گروه جامعه: غرفه ایکنا در روز ششم نمایشگاه مطبوعات میزبان تعدادی از افراد در مسئولیت‌های مختلف بود و در این میان حضور وزیر اطلاعات، رئیس جهاد دانشگاهی و سخنگوی وزارت امور خارجه و همچنین گرامیداشت یاد شهید تقوی پررنگ‌تر از سایر رویدادها بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، غرفه این خبرگزاری در روز ششم نمایشگاه مطبوعات، همانند روزهای قبل، از ساعات اولیه آغاز به کار نمایشگاه پذیرای و میزبان علاقه‌مندان و مسئولان در حوزه‌های مختلف بود.
در ابتدای فعالیت غرفه ایکنا در روز  جاری، آیت‌الله سیدباقر میردامادی، نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله نوری همدانی در تهران و مدیر حوزه علمیه الفتح با حضور خود در این غرفه به بیان نکاتی درباره اهمیت تعامل نظام بانکی با مراجع تقلید و همچنین توجه به رعایت نکات شرعی در فعالیت بانک‌ها و بازاریان پرداخت.

از حضور وزیر اطلاعات تا گرامیداشت شهید تقوی/ سرکشی طیبی به رسانه‌های جهاد
حسن غفوری فرد، فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگاران ما به بحث درباره اهمیت کادر سازی سیاسی در کشور در راستای تحقق آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت. تندگویان، معاون سازماندهی وزارت ورزش و جوانان به بیان نکاتی درباره اقدامات این وزارتخانه در راستای بهبود وضعیت زندگی و سلامت معنوی جوانان پرداخت.
امروز همچنین حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی به سرکشی از رسانه‌های جهاد در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات پرداخت و در غرفه ایکنا نیز حضور پیدا کرد و به بیان نکاتی پیرامون نقش رسانه‌‌ها و مطبوعات در ترویج فرهنگ دینی و ارزشی و علل ورود جدی جهاد دانشگاهی به مقوله خبر و خبرگزاری پرداخت.
از حضور وزیر اطلاعات تا گرامیداشت شهید تقوی/ سرکشی طیبی به رسانه‌های جهاد
وی که در جریان این بازدید توسط پورعلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همراهی می‌شد، بعد از بازدید از غرفه ایکنا و سایر غرفه‌های فعال جهاد دانشگاهی در نمایشگاه مطبوعات، بازدیدی از بخش‌های دیگر نمایشگاه مطبوعات به‌عمل آورد.
امروز همچنین یاد و خاطره شهید تقوی، مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا با حضور حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گرامی داشته شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهید سیدمهدی تقوی، مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا و یکی از شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی بودند.
شهید تقوی برای مدتی رئیس دفتر و مشاور حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده میمه و برخوار و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بودند. حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مجلس، عصر امروز چهارشنبه ۱۰ آبان ۹۶ در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا یاد این شهید گرانقدر را گرامی داشتند.
عبدالحسین خسروپناه، رئیس انجمن علمی پژوهشی حکمت و فلسفه ایران نیز با حضور خود در این غرفه دیدگاه‎های خود درباره راهپیمایی اربعین و آثار آن پرداخت. راهپیمایی 13 آبان نیز محور سخنان سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

از حضور وزیر اطلاعات تا گرامیداشت شهید تقوی/ سرکشی طیبی به رسانه‌های جهاد
سیدمحمد میرمحمدی، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس به بحث درباره وضعیت بانکداری اسلامی در کشور و اقدامات مجلس در این راستا و همچنین آینده اصلاح نظام بانکی پرداخت و بر لزوم توجه به مطالبات مردم سپرده گذار در مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز تأکید کرد. جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز محور مباحث خود را بر اخلاق پزشکی و برنامه‌های این وزارتخانه در این راستا قرار داد.
مجید سان کهن، دبیر جشنواره روایت با حضور در این غرفه به بیان نکاتی درباره برگزاری این جشنواره پرداخت. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز نکاتی درباره اهمیت حمایت از مسلمانان روهینگیا و مسئولیت کشورهای مسلمان در حمایت از آنان و همچنین اقدامات وزارت امور خارجه برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی پرداخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات نیز در جریان بازدید امروز خود از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در غرفه ایکنا حضور پیدا کرد و به دست اندرکاران این غرفه خدا قوت گفت. محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن نیز ضمن حضور در غرفه این خبرگزاری با دست اندرکاران تهیه خبر در این رسانه به احوالپرسی پرداخت. محمدتقی نوربخش، رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور نیز در دقایق پایانی فعالیت غرفه در روز جاری، جویای احوال حاضران در غرفه شد.
محمد علی الحکیم، مدیر خبرگزای النخیل عراق نیز به بیانه نکاتی درباره همه پرسی کردستان و تلاش‌های عربستان برای نزدیک شدن به عراق پرداخت. بهمن دان، بازیگر سینما و تلویزیون نیز نکاتی را درباره سینمای دینی و ارزشی در کشور بیان کرد. حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به بحث درباره بحران مؤسسات مالی و اعتباری ورشکسته در کشور و اهمیت احقاق حقوق مالباختگان و نقش نهادهای مختلف در این زمینه از جمله دولت و بانک مرکزی پرداخت.

از حضور وزیر اطلاعات تا گرامیداشت شهید تقوی/ سرکشی طیبی به رسانه‌های جهاد
ستار محمودی، سرپرست سابق وزارت نیرو دیدگاه‌های خود درباره نقش و اقدامات این وزارتخانه در تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت. محمدحسین کاویانی راد، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید نیز محور دیدگاه‌های خود درباره آموزش قرآن در کشور و روخوانی و روانخوانی قرآن قرار داد. حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز به بیان نکاتی درباره انتقادات از افزایش هزینه‌های سفر اربعین پرداخت.
امروز همچنین دو نشست تخصصی درباره فعالیت گروه‌های تروریستی طالبان و داعش در محل غرفه این خبرگزاری برگزار شد و سخنرانان و حاضران به بیان نقطه نظرات خود درباره این گروه‌ها، اقدامات و آینده آنها پرداختند.
رئیس شورای شهر قم، رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور، ارباب سلیمانی، رئیس سابق امور مساجد، فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران، دیگر مهمانان غرفه ایکنا در روز ششم بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات بودند.
یادآور می‌شود، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از ۵ تا ۱۲ آبان از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در مصلای امام خمینی(ره) برپاست و خبرگزاری ایکنا در راهروی اصلی شبستان مصلی غرفه ۱۶۳ واقع است.
captcha