رسانه‌های مروج اخلاق، پیشگامان اهداف عالی نظام اسلامی
کد خبر: 3659557
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ 194

رسانه‌های مروج اخلاق، پیشگامان اهداف عالی نظام اسلامی

گروه سیاسی: عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به هجمه‌های دشمنان به نظام اسلامی و مجموعه جهان اسلام باید با مخابره صحیح اخبار و با در نظر گرفتن مفاهیم دینی، به رسانه‌های مروج اخلاق در جهت پیشبرد اهداف عالی نظام اسلامی تبدیل شوند.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، یعقوب شیویاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از غرفه ایکنا بازدید کرد و ضمن تاکید بر اهمیت وجود رسانه قرآنی برای خدمت به جامعه اسلامی، ایکنا را به عنوان یک رسانه مهم در ترویج مبانی دینی و مخابره رویدادهای این حوزه تأثیرگذار دانست.
شیویاری با تأکید بر جایگاه والای رسانه در ترویج اصول اخلاقی مبتنی بر دین گفت:  رسانه امروز با زندگی مردم عجین شده و ما هیچ شخصی را نمی‌توانیم بیابیم که با رسانه در ارتباط نباشد یعنی از طرق مختلف جامعه به رسانه وابسته است.
وی ادامه داد: قبلاً انسان‌ها به صورت چهره به چهره با هم در ارتباط بودند اما امروز جایگاه رسانه نسبت به گذشته متفاوت‌تر شده است. ما هرچقدر رسانه‌هایمان را تقویت کنیم مطمئناً در زندگی مردم اثرات مثبت خود را خواهد گذاشت.
عضو کمیسیون بهداشت ضمن اشاره به وجود برخی تناقضات میان خواسته مردم با آن‌چه که برخی رسانه‌ها ارائه می‌دهند، گفت: من اعتقاد دارم که اول باید بعضی فاصله‌های به وجود آمده میان مردم با رسانه‌ها را کاهش دهیم؛ برای شروع باید اول جنبه منفی زندگی را به مردم القا نکنیم و همچنین اطلاعات صحیحی را در اختیار مردم بگذاریم تا مردم خودشان تصمیم‌گیرنده باشند چون ملت ما می‌توانند واقعیت‌ها را به خوبی تشخیص دهند که این ناشی از فهم و درک بالای آن‌هاست.
وی با اشاره به وجود برخی بی‌اخلاقی‌ها در رسانه‌های کشور، افزود: برخی زمان‌ها با توجه به هجمه‌هایی که وجود دارد، چیزی عاید مردم نمی‌شود که ممکن است آن‌ها به سمت رسانه‌هایی کشانده شوند که اثرات منفی‌ را به ما القا خواهند کرد بنابراین باید رسانه‌ها اعم از رسانه‌های جمعی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها باید روزبه‌روز تقویت شوند به ویژه افرادی که اهل قلم هستند باید نوشته‌های خود را تقویت و از روی حسن نیت و دلسوزی قلم زنند.
شیویاری با اشاره به جنگ نرم، یادآور شد: فضای مجازی که به رسانه‌ای فراگیر تبدیل شده است، دشمن جنگ روانی خود را از این طریق پیش می‌برد هرچند جنبه مثبت زیادی دارد اما به باور من جنبه‌های منفی زیادی هم در خود جای داده که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری «فضای مجازی وارد متن زندگی مردم شده» بنابراین نیاز است که ما آن را مدیریت کنیم و در مقابل آن هجمه‌هایی که به نظام اسلامی کشور و مجموعه جهان اسلام وارد شده به وسیله آموزش و آشنایی مردم با فرهنگ استفاده از فضای مجازی بتوانیم در کمال آرامش مردم را با نحوه صحیح استفاده از آن آشنا سازیم.
عضو کمیسیون بهداشت در پایان ضمن تأکید بر مدنظر قرار دادن وجدان اخلاقی از سوی رسانه‌ها در مخابره اخبار گفت: رسانه یک موجود مادی است اما روح آن مردم هستند و آن شخصی که می‌خواهد خبری را مخابره کند باید وجدان کاری داشته و به مبانی دینی و اعتقادی جامعه  واقف باشد. به تعبیری باید یک فرد انقلابی در رسانه مشغول باشد تا بتواند مسائل سیاسی، اعتقادی  و امنیتی ما را مخابره کند چون اگر شخصی به اصول اعتقادی پایبند نباشد هر چه به ذهن برسد آن را می‌نویسد و منتقل می‌کند. اگر این شاخص‌ها از سوی رسانه‌ها رعایت شود، مردم قطعاً شیفته رسانه خواهند شد و اخبار بیگانه به حاشیه رانده می‌شوند.

captcha