وی ادامه داد: داستان این نمایش در مورد یک کاروان تجاری است که در مسیر زیارت کربلا به دام راهزنان میافتد و برای رهایی و یا تأخیر در قصد سوء آنها به نقل وقایع کربلا برای حرامیان میپردازد که روایت مقاتلی از کربلا را در طول داستان این نمایش شاهد خواهیم بود اما بعد راهزنان کمر به قتل آنها میبندند و....
رضازاده ویژگی این نمایش را قصهدار بودن آن دانست و گفت: اخیراً در بسیاری از آثار نمایشی قصهای مشاهده نمیشود یعنی نمایش از یک نقطه نامعلومی آغاز میشود و در یک نقطه نامعلومی پایان مییابد و ما عملاً قصهای که بتواند بیننده را همراه خود کند نمیبینیم؛ در روایت نمایشی «دل در کدام سوی سینه است؟» که البته نقطه قوت آن را باید در نمایشنامه دانست سعی بر نقل یک قصه جذاب بوده که در نهایت با یک تئاتر مواجهیم.
این کارگردان تئاتر در ادامه گفت: همایش «از عاشورا تا اربعین» چند سالی است که موضع انفعالی هنرهای نمایشی در قبال مناسبات مذهبی و دینی را برطرف کرد و مجموعه آثار نمایشی که ویژه این مناسبت در قالب این همایش اجرای عمومی میشوند توانسته است زبان گویایی در زمینه بیان مقاطع مشهور تاریخ اسلام و به ویژه واقعه کربلا برای عموم مردم باشد.
رضازاده تصریح کرد: با این وجود باید گفت همچنان این همایش از نظر بار کیفی و نگاه فنی یک دست نیست و در آن آثاری کاملاً حرفهای و در عین حال آثاری ابتدایی و آماتور را هم میتوان سراغ گرفت که البته با توجه به ماهیت این همایش و اهتمام ویژه آن به آثار نمایشی شهرستانها این امر اجتنابناپذیر است.
وی در پایان افزود: با این وجود همایش «از عاشورا تا اربعین» میتواند در جهت پربارتر شدن آثار نمایشی تلاش بیشتری کند و برای این منظور باید از ماهها قبل با اعزام کارشناسان به شهرستانهای مختلف در جهت تقویت آثار نمایشی متقاضی و رفع ایرادات احتمالی و در نهایت معرفی آثار شایسته حضور در این همایش اقدامات لازم را انجام داد.