آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3663206
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی: مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع گرمسیری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، سیداسدالله هاشمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد امروز، 22 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  80 نفر کارشناس و محیط بان در قالب 26 اکیپ به مدت 3 روز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع گرمسیری استان را انجام خواهند داد.
وی افزود: هر ساله به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه‌های مهم حیات وحش، روند افزایشی یا کاهشی آن‌ها در فصل پاییز در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع محیط زیست استان در حوزه گرمسیری کار شمارش حیات وحش انجام می‌گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد هدف از این سرشماری‌ها را تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق مختلف حوزه گرمسیری استان دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه مشاهدات سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری نیز ثبت می‌شود.
هاشمی تصریح کرد: امسال مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته 80 نفر کارشناس و محیط بان در قالب 26 اکیپ به مدت سه روز حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع گرمسیری استان را شمارش خواهند کرد.
وی ادامه داد: در این سرشماری سه نفر ناظر از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، تشکل‌های زیست محیطی مردمی و همیاران افتخاری نیروهای این اداره کل را در این سرشماری همراهی خواهند کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: پس از این آماربرداری اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش‌روی شهرستان و تبادل نظر در جهت چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه‌ریزی خواهد شد.
captcha