۲۷۶ نفر در خراسان‌جنوبی خون اهدا کردند
کد خبر: 3663665
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
طی دو روز گذشته؛

۲۷۶ نفر در خراسان‌جنوبی خون اهدا کردند

گروه اجتماعی: مدیرکل انتقال خون استان خراسان‌جنوبی گفت: طی دو روز گذشته، ۴۷۶ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 276 نفرمجاز به اهدای خون بوده‌اند.

محمدرضا عاملی، مدیرکل انتقال خون استان خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از این تعداد مراجعه ۱۰۳ نفر نیز معاف از اهدای خون شدند.
وی با بیان اینکه از بین معاف‌شدگان ۹۷ نفر اهداکنندگان بار اول بودند که تنها نمونه خون ازآن‌ها اخذ شد، افزود:  ۲۳۹نفر از اهداکنندگان آقا و ۳۷ نفر از خانم‌ها بودند.
مدیرکل انتقال خون استان خراسان‌جنوبی بیان کرد: آمارمراجعه بانوان نسبت به شرایط عادی که هفت درصد کل اهداکنندگان را تشکیل می‌دهد، درطی این دو روز افزایشی دو برابری داشته است.
عاملی با تشکراز حضورگرم و پرشورمردم استان و ابرازهمدردی با هموطنان غرب کشور، اظهار کرد: وضعیت تأمین خون آسیب‌دیدگان کاملا عادی است و از هم‌استانی‌ها می‌خواهیم طبق روال قبل و به صورت تدریجی برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز جدی به اهدای خون نداریم، یادآور شد: تا این لحظه وضعیت بحرانی و فوق‌العاده‌ای از سوی ستاد مرکزی انتقال خون برای خراسان‌جنوبی در خصوص تأمین فراورده‌های خونی و برقراری شیفت‌های فوق‌العاده خونگیری اعلام نشده است.

captcha