کد خبر: 3663697
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

تولید 15 تن عسل در گچساران

گروه اجتماعی: مدیر اداره جهاد کشاورزی گچساران گفت: در سال‌جاری 15 تن عسل از زنبورستان‌های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، علی مرادی، مدیر اداره جهاد کشاورزی گچساران امروز، 24 آبان‌ماه اظهار کرد: حومه شهرستان گچساران به علت دارا بودن گونه‌های درختی مختلف مانند کنار مکان‌های خوبی جهت پرورش زنبور عسل در این شهرستان به شمار می‌رود.
وی بیان کرد: در سال‌جاری 15 تن عسل از زنبورستان‌های شهرستان گچساران تولید و روانه بازار مصرفی شده است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران تصریح کرد: 169 بهره‌بردار در راستای تولید عسل در شهرستان گچساران فعالیت می‌کنند.
مرادی عنوان کرد: عسل تولید شده این شهرستان از 15 هزار کندوی زنبور عسل برداشت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بابا کلان، بن پیر، امام زاده جعفر و تلخاب شیرین مناطق عمده پرورش زنبور در این شهرستان است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران ابراز کرد: زنبورداران این شهرستان برای استفاده زنبورها از گونه‌های مختلف گیاهی در تابستان زنبورهای خود را به مناطق ییلاقی در سمیرم، سی سخت، شهرکرد و اطراف یاسوج انتقال می‌دهند.
مرادی یادآور شد: هزینه‌های بالای حمل و نقل زنبورها و گران بودن مواد اولیه جهت تغذیه زنبورها از مشکلات زنبورداران این شهرستان است.
وی اضافه کرد: از دیگر مشکلات زنبورداران شهرستان گچساران اشباع شدن بازار از عسل وارداتی از دیگر استان‌های همجوار و نبود امکانات مناسب جهت توزیع عسل با برند شهرستان است.
captcha