شهردار بجنورد تاسیس شهر الکترونیک را در دستور کار قرار دهد
کد خبر: 3663944
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

شهردار بجنورد تاسیس شهر الکترونیک را در دستور کار قرار دهد

گروه اجتماعی: استاندار خراسان شمالی با اشاره به وظیفه خطیر شهردار در مدیریت شهری و توسعه متوازن خدمات شهری، گفت: شهردار بجنورد تاسیس شهر الکترونیک را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی، صبح امروز در آئین تکریم و معارفه شهردار در سالن گلشن بجنورد با اشاره به شعار شهر ما خانه ما، اظهار کرد: با محقق شدن این شعار و مسئولیت پذیری شهروندان شهری آباد خواهیم داشت.
وی جذب سرمایه گذار برای عمران شهری را از مسائل مهم مدیریت شهرداری دانست و ادامه داد: ترسو ترین شیء جهان سرمایه است که با مشاهده کوچکترین اشکال فرار می کند، پس باید با فراهم آوردن امنیت روانی برای سرمایه گذار امکانات را فراهم آوریم.
وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذار سود می خواهد و مسئولین دولتی و نمایندگان مردم در شهرداری وظیفه تسهیل شرایط برای حضور سرمایه گذار را دارند، خاطرنشان کرد: عمران شهری در گروی سرمایه است و باید برای زیبایی و توسعه از سرمایه گذاران دعوت کرده و امنیت روانی را فراهم آوریم.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ایجاد محیط شاداب آرام و دلنشین در همه بخش ها و برقراری ارتباط صمیمانه با عوامل و پسرنل شهرداری را از وظایف شهردار برشمرد و اضافه کرد: مدیریت در جایگاه خود، اما روابط انسانی با همکاران و شهروندان جایگاه مهمی دارد که سیستم را پویا می سازد.
صالحی از شهردار خواست در راستای زیبا سازی شهر تلاش کند و افزود: در این راستا تونل سبز شهرها باید تا پایان سال هزار و 400 پایان یابد و استانداری نیز به کمک شورای شهر آمده و اعتبار می دهد.
وی همچنین افزایش سرانه فضای سبز، توجه به احداث پارکینگ در ساخت و سازها، توجه به کیفیت کارها در کنار کمیت، توجه به خرد جمعی، کمک در جهت احداث شهر الکترونیک، همکاری با سازمان های مردم نهاد برای کارآفرینی، نظارت مالی و دقت در مباحث بودجه و در چارچوب قانون حرکت کردن را از دیگر وظایف مهم شهردار برشمرد.
استاندار خراسان شمالی به مزایای شهر الکترونیک اشاره کرد و گفت: دولت الکترونیک و تجارت آن باید احداث شود، شورای شهر و شهرداری طرحی به عنوان پایلوت پیاده کند تا بجنورد به عنوان نخستین شهر الکترونیک کشور معرفی شود.
صالحی با بیان اینکه در این طرح باید تعدادی اتوبوس از وزارت نفت بگیریم و قسمتی از ورودی شهر از وسایل نقلیه عمومی استفاده و تردد شخصی ها ممنوع شود، اضافه کرد: در این طرح صرفه جویی قابل توجهی در بنزین شده و اعتبارات از این محل به وزارت خانه در طول دو سال بازپرداخت می شود.
وی ادامه داد: شهر الکترونیک شهری عاری از دود و آلاینده، شهری سبز و بدون آلودگی جانبی است که مطالعات اجرای این طرح را شهرداری بجنورد پیگیری کرده و استانداری مباحث ملی را پیگیر می شود.
وی با اشاره به اینکه با اهدای حکم مدیریت، سوادی تزریق نمی شود، یادآور شد: شهرداری دنیایی پر کار است که از عمران شهری و فضای سبز و مبلمان، تا گرفتن مشاور و معاونان قوی در این نهاد، باید از خرد جمعی بهره برد.
صالحی با بیان اینکه در زلزله اخیر کرمانشاه و تخریب مسکن مهر ثابت شد که نظارتی بر کیفیت نبوده است، گفت: باید با ناظران برخورد شود، درصد تخریب ساختمان های سالم مردم در کنار مسکن مهری که افراد بی بضاعت را در خود جای داده قبال قیاس نیست.
وی تاکید کرد: وظیفه حوزه عمرانی استانداری و شهرداری ها نظارت بر کیفیت ساخت و سازها است و باید بر نظارت ها توجه ویژه شود.
محمدی رئیس شورای شهر بجنورد نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه فعالیت ها بر مبنای شفافیت، توسعه متوازن شهری و انضباط باشد، اظهار کرد: فضا سازی شهری و اتمام پروژه های زخمی شده بر عهده شهردار است و وی باید از زخمی شدن پروژه های اولویت دار جلوگیری نماید.
شهردار بجنورد نیز در این مراسم اظهار کرد: بنا به درخواست مردم و حضور مدیریت عالی استان که از نیروهای قوی و پیگیر در سطح ملی است، وظیفه خطیر خدمت در شهرداری را پذیرفتم.
روح الله براتیان با بیان اینکه بنا به هشت ماه حضورم در شهرداری بجنورد، نیازمندی های شهر را می شناسم، تاکید کرد: در جابجایی مدیریت ها به یقیین افرادی می روند و اعتراضاتی را نیز شاهد خواهیم بود که متاسفانه نتیجه این جابجایی ها در بجنورد ارسال نامه های اعتراض با گونی به نهادهای استانی و کشوری است.
وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی جایگاه بسیار ارزشمندی داشته و بجنورد جای توسعه دارد، تصریح کرد: امیدوارم با شناخت از مدیران ارشد استان، در چهار سال آینده اتفاقات خوبی را شاهد باشیم که این مهم با حمایت مردم میسر می شود.
براتیان رسیدگی به اعتراضات شهروندان در شهرداری را اولویت نخست کاری خود دانست و افزود: خط بنده و اولویتم کار است، فازغ از گرایشات سیاسی باید وظایف به درستی انجام شود.
وی همچنین از راه اندازی خط 137 به عنوان پل ارتباطی شهرداری بجنورد با مردم خبر داد.
به گزارش ایکنا در این مراسم حکم روح الله براتیان به عنوان شهردار بجنورد با امضای عبدالرضا رحمانی فضلی، توسط استاندار خراسان شمالی به وی اهداء شد.
captcha