از مشارکت قرآنیان برای کمک به زلزله‌زدگان تا وداع با پیکر «سیدمهدی فاطمیان»
کد خبر: 3664207
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
اهم رویدادهای قرآنی هفته/

از مشارکت قرآنیان برای کمک به زلزله‌زدگان تا وداع با پیکر «سیدمهدی فاطمیان»

گروه فعالیت‌های قرآنی: هفته‌ای که گذشت با اخبار متأثرکننده چون زلزله غرب کشور و درگذشت سیدمهدی فاطمیان، حافظ کل قرآن و پیشکسوت قرآنی کشورمان همراه بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و متعدد در حوزه قرآنی که بعضا نیز متأثرکننده نیز بود، چون زلزله غرب کشور و همگام شدن قرانیان با برپای طرحی به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی، درگذشت سیدمهدی فاطمیان، حافظ کل قرآن و پیشکسوت قرآنی کشورمان، اعلام نتایج آزمون نظری ششمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان، معرفی برگزیدگان دانشجومعلم قرآن، برپایی ظهر دلنشین «محمدکاظم نداف» مدرس و قاری قرآن و ... همراه بود.
شرکت‌کنندگان در ششمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن با مراجعه به پوشه الکترونیکی شخصی خود در سامانه جامع ارزیابی طی 22 آبان‌ماه از نمرات دروس نظری خود مطلع شدند.
همچنین پرونده آموزشی افرادی که در تمامی مراحل، نمره قبولی را کسب نموده‌اند در حال بررسی است و نتیجه نهایی قبولیشان تا پایان آذرماه ۹۶ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن و سایر رسانه‌ها اعلام خواهد شد.
در پی وقوع زمین‌لرزه در مناطق غربی کشور و جان باختن و مجروح شدن تعدادی از همو‌طنان در استان‌های غربی، جمعی از قاریان کشور در شبکه‌های اجتماعی، وقوع این حادثه را تسلیت گفتند.
رحیم کریمی، حسین کرمی، مجید یراق‌بافان، سیدوحید موسوی، مسعود نیکدستی، مجید فقیه زاده، محمد پورعاشوری، علی‌اکبر حنیفی، حمید شاکرنژاد، وحید نظریان، حبیب صداقت، مهدی ساعد، ابراهیم فلاح تبسم چهره، محمدجواد حسینی، وحید خزایی، حسین رفیعی، مهدی فروغی، محمدجواد پناهی، محمدجواد حسنی، حمید رحیمی، سعید پرویزی، محسن قاسمی، مجید ابراهیمیان، هادی اسفیدانی، امید حسینی‌نژاد، ابراهیم خامسی، جامعه خیران قرآنی، گروه تواشیح سیرت النبی، کانال اطلاع رسانی جلسات قرآنی و ... از جمله قاریان و جامعه‌های قرآنی است که پیام تسلیت خود را منتشر کردند.
به مناسبت هفته قرآن و دانشگاه، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب درسنامه ترجمه و مفاهیم قرآن جلد سه، تألیف گروه تدوین متون درسی در مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور(وابسته به سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی) برگزار شد که در نهایت «طیبه مؤمنی» دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث به عنوان نفر برگزیده معرفی شد. 
اقدام قرآنیان برای جمع‌آموری کمک‌های نقدی و غیرنقدی به زلزله‌زدگان غرب کشور
در پی وقوع زلزله در بخشی از مناطق غربی کشور به ویژه داغدار شدن هموطنانمان در استان کرمانشاه، قاری بین‌المللی رحیم خاکی با همکاری خبرگزاری ایکنا و نیز حمایت جمعی از فعالان قرآنی کشور همچون «علی‌اکبر ملکشاهی» و نیز دو قاری کرمانشاهی «وحید نظریان» و «محمدرضا ابوطالبی» به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی اقدام کرد تا هر چه سریعتر این کمک‌ها با حضور فعالان قرآنی به دست مردم زلزله‌زده به ویژه روستائیان برسد. 
علاقه‌مندان برای اطلاع از جزئیات این اقدام اینجا کلیک کنند.
برگزیدگان دانشجومعلم قرآن معرفی شدند
دانشجومعلمان قرآن در دوره سال ۹۶ معرفی شدند. این دوره‌های آموزشی به همت مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور(وابسته به سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی) برگزار می‌شود. برای اطلاع از اسامی اینجا کلیک شود.
برپایی ظهر دلنشین «محمدکاظم نداف»
 ظهر دلنشین «محمدکاظم نداف» از اساتید قرآنی کشورمان چهارشنبه، ۲۴ آبان‌ماه با حضور اساتیدی همچون هادی فروزان،علیرضا نداف، سیاح‌گرجی، حبیب مهمکام، سیدحسین موسوی‌بلده، جهانبخش فرجی . حامدفر، هاشمی و همچنین جمعی از شاگردان و دوستان این خادم قرآنی برپا شد. طی این نشست هر کدام از شاگردان و دوستان این استاد قرآنی به ذکر خاطراتی طی سفر با وی و یا از کلاس‌های وی پرداختند. برای اطلاع از محتوای این نشست اینجا کلیک کنید.
سیدمهدی فاطمیان، پیشکسوت قرآنی دار فانی را وداع گفت
سیدمهدی فاطمیان، پیشکسوت قرآنی و حافظ کل قرآن کریم، ۲۵ آبان‌ماه پس از یک دوره سخت بیماری در بیمارستان سینا دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع این حافظ کل قرآن صبح جمعه، ۲۶ آبان، همزمان با سالروز درگذشت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.
پیام تسلیت قرآنیان در پی در گذشت «سیدمهدی فاطمیان» 
در پی درگذشت خادم القرآن و حافظ کل قرآن کریم، استاد سید مهدی فاطمیان مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ، سیدمحمسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشورمان،، شورای عالی قرآن و محمدمهدی بحرالعلوم، استاد حفظ قرآن و رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(برای اطلاع از متن پیام‌ها بر روی عنوان آنها کلیک شود.)
captcha