وقف عمر انسان را طولانی می کند
کد خبر: 3666224
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
امام جمعه موقت بشرویه:

وقف عمر انسان را طولانی می کند

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت بشرویه با بیان اینکه وقف عمر انسان را طولانی می کند، گفت: اگر کسی بخواهد پس از مرگ پرونده عمل او بسته نشده و عمر خود را طولانی گرداند باید از اموال و دارایی خود وقف کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر حدادیان امام جمعه موقت بشرویه، روز گذشته یکم آذر جاری در همایش یاوران وقف این شهرستان گفت: بنا به فرموده رسول گرامی اسلام هر کسی می‌تواند عمر خود را طولانی نماید.
وی افزود: طولانی نمودن عمر از طریق وقف محقق می‌گردد، لذا اگر بخواهیم پرونده اعمال نیک ما پس از مرگ بسته نشود باید در این دنیا از اموال و دارایی‌های خود وقف کنیم.
امام جمعه موقت بشرویه اظهارکرد: کسانی که هوشیار هستند برای خود از ثروتشان وقف می‌کنند تا صدقه‌ای جاریه داشته باشند.
وی ادامه داد: ما در شهرستان بشرویه موقوفات بسیار ارزشمندی از جمله مسجد میان ده که بانی آن حاج حسین نامدار بوده و حسینیه حاج علی اشرف بشرویه را داریم که سالیان متمادی از ساخت آن می‌گذرد اما همچنان مراسم دعا و نماز و عزاداری در آنها برگزار و علاوه بر ثواب افراد شرکت کننده، برای واقفین نیز پاداش محسوب می شود.
حدادیان بیان کرد: کسی که دیگری را به کار خیر دعوت می‌کند گویی خود این عمل نیک را انجام داده، لذا اگر در توان ما نیست که در حوزه وقف اقدام کنیم چه زیباست اگر افراد دیگر را به انجام این عمل حسنه دعوت کنیم.

captcha