کسب مقام اول دانشگاه علمی و کاربردی در سیزدهمین جشنواره کشوری قرآن و عترت
کد خبر: 3666333
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
رییس دانشگاه علمی و کاربردی آذربایجان غربی خبر داد :

کسب مقام اول دانشگاه علمی و کاربردی در سیزدهمین جشنواره کشوری قرآن و عترت

گروه اجتماعی: رییس دانشگاه علمی و کاربردی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در سیزدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت رتبه اول را در رشته حفظ قرآن کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 2 آذر میر حسن رسولی صدقیانی رییس دانشگاه علمی و کاربردی آذربایجان غربی در نشست روسای مراکزی دانشگاهی علمی و کاربردی آذربایجان غربی که در هتل آنا برگزار شد اظهار کرد: این دانشگاه در حوزه فرهنگی و دانشجویی از استان های برتر در سطح کشور به شمار می رود، حایز رتبه اول کشوری در جشنواره سراسری قرآن و عترت و کسب عنوان برتر در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری از افتخارات و موفقیت های این استان است.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه علمی و کاربردی آذربایجان غربی با 25 مرکز و 9 هزارو 300 دانشجو فعالیت می کند و از این تعداد دانشجو 70 درصد در رشته های مدیریت، 17 درصد رشته های صنعتی، 4 درصد کشاورزی و 10 درصد در رشته های فرهنگ و هنر تحصیل می کنند.

صدقیانی با اشاره به اینکه این دانشگاه از بدو تاسیس 33 هزار فارغ التحصیل داشته است بیان کرد: 22 درصد دانشجویان این دانشگاه در ادارات و ارگان های دولتی شاغل هستند.

وی با بیان اینکه  2هزارو 264 مدرس در دانشگاه مشغول تحصیل هستند گفت: از این بین 1500 نفر فعال در سطح استان هستند، همچنین در فراخوان بهمن 95، جذب 200 مدرس را برنامه ریزی کرده ایم که بعد از اعلام آمادگی یک هزارو 114 مدرس و 509 پرونده نهایتا 255 نفر را برای مصاحبه و جذب دعوت شده اند.

در ادامه این مراسم علیرضا رادفر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دانشگاه ها باید در مسیر کاربردی شدن دروس گام بردارند گفت: در راستای ارتقای مهارتی کارمندان، دستگاه های اجرایی و صنوف آماده همکاری با این دانشگاه هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)؛ بعد از نشست، ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی کلنگ زنی شد.
این ساختمان در زمینی به مساحت 2 هزار و550 و با زیربنای یک هزار و 700 متر مربع در سه طبقه احداث و مهرماه سال آینده 97 به بهره برداری خواهد رسید.
captcha