بسيج، طلايه‌دار ايمان، ايثار و رشادت در عصر حاکميت ولايت و امامت است
کد خبر: 3667154
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
مدیرعامل بانک انصار:

بسيج، طلايه‌دار ايمان، ايثار و رشادت در عصر حاکميت ولايت و امامت است

بايد بسيج را تجسم عشق الهي، عبوديت بي‌پيرايه و شجاعت بي‌کران دانست که جز رهروان جان‌نثار خاندان نبوت و امامت و مشتاقان ظهور قائم آل محمد، حضرت مهدي موعود(عليه‌السلام) قادر به پوشيدن لباس مقدس‌شان نيستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، آیت الله ابراهیمی، مدیرعامل بانک انصار به مناسبت هفته بسیج پیامی صادر کردند که به شرح زیر است.
بسيج، نام پرآوازه‌اي است که همواره با خاطرات رزمندگان و ايثارگران سرافراز و سلحشور ايران اسلامي به ذهن خطور مي‌کند که با فداکاري‌ها و دلاورمردي‌هاي زايدالوصف خود که از ايمان آسماني و عشق لايزال‌شان به اسلام، انقلاب اسلامي و ولايت فقيه ناشي مي‌شود، اينان برگ‌برگ تاريخ معاصر ايران و جهان را به واژه‌ها و عبارات زرين ايثار و رشادت و واژه حماسه را به کلمه‌اي کوچک دربرابر عظمت ايستادگي‌هايشان در جبهه‌هاي خون و شهادت تبديل کرده‌اند.
بي‌هيچ‌ترديدي، نه دوران معاصر و نه حتي روزگاران پيشين، جز همراهان سرور وسالار شهيدان کربلا در روز عاشورا، هرگز همانند آن‌ها را به‌ياد نمي‌آورد. درحقيقت، وقايع آوردگاه جنگ تحميلي که اين ايثارگران مفسر عشق و ايمان، آن را با جان‌نثاري هرچه تمام‌تر بر بوم تاريخ ترسيم کردند، در هيچ ميدان نبردي نظير ندارد. کربلا و عاشورا، الهام‌بخش آنان است و شوق وصال شهيدان کربلا، شور شهادت را چنان در سرشان مي‌پروراند که هيچ زباني را ياراي توصيف آن نيست.
اين حماسه بي‌بديل را بايد به انديشه درخشان ولايت‌مداري و ولايت‌دوستي شيعيان مولي‌الموحدين، حضرت اميرالمومنين و حضرت اباعبدالله‌الحسين(عليهماالسلام) نسبت داد که با الهام از آن دو بزرگ شهيد امامت و ولايت، «بسيج» را به سلاح استراتژيک و «رمز پيروزي ملت ايران» در عبور از پيچ‌هاي تاريخي و سرنوشت‌ساز و عصر حاضر را که «اسلام ناب محمدي(ص) با همه قوا» به مقابله با «نظام استکبار و صهيونيسم» برخاسته است، به عصر ايثار و شهادت و رشادت مبدل کرده است.
امام‌خميني(ره)، بنيانگذار انقلاب اسلامي در آخرين پيام‌شان به‌مناسبت هفته بسيج چنين فرمودند: «حقيقتاً اگر بخواهيم مصداق کاملي از ايثار و خلوص و فداکاري و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه‌دهيم، چه‌کسي سزاوارتر از بسيج و بسيجيان خواهندبود! بسيج شجره طيبه و درخت تناور و پُرثمري است که شکوفه‌هاي آن بوي بهار وصل و طراوت يقين حديث عشق مي‌دهد. بسيج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهيدان گمنامي است که پيروانش بر گلدسته‌هاي رفيع آن، اذان شهادت و رشادت سرداده‌اند. بسيج ميقات پابرهنگان و معراج انديشه پاک اسلامي است که تربيت‌يافتگان آن، نام و نشان در گمنامي و بي‌نشاني گرفته‌اند. بسيج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولين تا آخرين امضا نموده‌اند.»

خبر عمومی////بسيج، طلايه‌دار ايمان، ايثار و رشادت در عصر حاکميت ولايت و امامت است
مقام‌معظم‌رهبري، امام‌خامنه‌اي(مدظله‌العالي) در سال 1395 و در ديدار با بسيجيان پرافتخار، بسيج را «لشکر انقلاب» و «مظهر مردم‌سالاري ديني» و متکي بر بصيرت خواندند و با تأکيدبر لزوم برنامه‌ريزي دقيق و مبتني‌بر تشکيل هيئت‌هاي انديشه‌ورزي براي هم‌افزايي لايه‌هاي مختلف بسيج به‌منظور حضور پرقدرت و تأثيرگذار در عرصه‌هاي گوناگون جامعه، فرمودند: «روحيه بسيجي يعني خدا را همواره درکنار و همراه خود ديدن و دچار نااميدي و افسردگي و بن‌بست نشدن؛ بنابراين، در پاسخ افراد ضعيف‌النفس که دچار ترس از دشمن و روحيه «نمي‌توانيم» شده‌اند، مي‌گوييم با اتکاء به قدرت الهي و باور قدرت حضور مردم، مي‌توان بر همه مشکلات فائق آمد و از هيچ قدرتي هم نهراسيد.»
با چنين اوصافي ازسوي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و جانشين برحق و عظيم الشأن وي، بايد بسيج را تجسم عشق الهي، عبوديت بي‌پيرايه و شجاعت بي‌کران دانست که جز رهروان جان‌نثار خاندان نبوت و امامت و مشتاقان ظهور قائم آل محمد، حضرت مهدي موعود(عليه‌السلام) قادر به پوشيدن لباس مقدس‌شان نيستند.
با الهام از بنيانگذار انقلاب‌اسلامي و خلف صالح آن عزيز سفرکرده، به‌جرأت مي‌توان بسيجيان را نماد ايثار، ايمان و شجاعت دانست که پژواک حماسه‌هايشان در دوران معاصر تا اقصي‌نقاط گيتي پيچيده و در آوردگاه نيکي‌ها دربرابر تباهي‌ها، به رفيع‌ترين قله‌هاي پيروزي دست يافته‌اند. اين بزرگ‌مردان خداجو همچون دُري در صدف ايمان به اسلام و سرسپردن به مکتب پرافتخار شيعه برسينه تاريخ مي‌درخشند و روحشان با حماسه نبرد با کافران و مشرکان صيقل مي‌يابد.
اکنون با گذشت 38سال از تأسيس بسيج مستضعفين و آشکارشدن برکات ايجاد اين نهاد مقدس در عرصه‌ حيات اجتماعي، دفاعي و روابط بين‌المللي، به‌جرأت مي‌توان گفت «بسيج» معجزه انقلاب‌اسلامي است که حضرت امام‌خميني(ره) آن را به ملت بزرگ ايران اسلامي هديه داد تا با درخشش و نقش‌آفريني‌هاي فراموش‌ناشدني در ميدان‌هاي پرمخاطره، پيشتاز جبهه‌هاي دفاع از انقلاب و الگوي مقاومت اسلامي و ايستادگي ضد سلطه و صهيونيسم در صحنه‌‌هاي جهاني باشند و درمقابله با «فتنه داعش» از خود چنان عظمتي نشان‌دهند که به الگو و اسوه مبارزان ضد استکبار در بحرين، لبنان، سوريه، عراق و يمن تبديل شوند.
يکي از بزرگترين دستاوردهاي «تفکربسيجي» در عرصه بين‌المللي که باوجود توطئه‌ها و تلاش‌هاي بي‌وقفه استکبار جهاني و مزدوران منطقه‌اي، روزبه‌روز شکوفاتر شده و فراتر از مرزهاي ميهن اسلامي در جغرافياي منطقه طنين‌انداز شده، اين واقعيت انکارناپذير است که در مبارزه جهاني با پديده استعماري داعش و در آوردگاه‌هاي «استکبارستيزي» جز با روحيه بسيجي و بسيجيان جان‌برکف نمي‌توان به پيروزي رسيد و دمار از روزگار نابکاران و سلطه‌جويان قصي‌القلب درآورد.
بايد به بسيج و حماسه‌سازان بسيجي که رداي «شهادت» بر تن کرده‌اند و از ميدان «دفاع مقدس» و سنگرهاي «دفاع از حرم اهل‌بيت عصمت و طهارت(عليهم‌السلام)» در عراق و سوريه، سلحشورانه و عاشقانه به عرش الهي پرکشيده‌اند، درود فرستاد و خداي سبحان را به‌شکرانه برخورداري از نعمت «ولايت» و همراهي در صف بسيجيان مخلص، سپاسگزاري و از حضرت حق‌تعالي عاجزانه طلب کرد که همه ما را با بسيجيان محشور سازد. 
بايد اقتداردفاعي، قدرت بازدارندگي، نفوذ منطقه‌اي انقلاب‌اسلامي و نقش پيشتازانه و ممتاز امروز آن در دفاع از مظلومان را مرهون هدايت‌هاي راهبردي امام‌خميني(ره) و جانشين فرزانه‌اش، امام‌خامنه‌اي(مدظله‌العالي) و حماسه‌هاي بي‌بديل دفاع مقدس و انديشه بسيج دانست.
بايد همچنين دفاع مقدس را طليعه يکي از تابناک‌ترين مقاطع حيات طيبه ملت سلحشور ايران به‌شمارآورد که در آن، ملت رشيد و باايمان فرصتي را به‌دست‌آورد تا ضمن دفع شر رژيم مزدور بعثي عراق و مأيوس‌کردن حاميان استکباري‌اش، به نسلي از جوانان باايمان، ايثارگر و حماسه‌آفرين فرصت‌داد تا تاريخ مبارزات ضداستعماري در دوره معاصر را به‌گونه‌اي شگفت‌انگيز رقم زنند.
قدرت بازدارندگي دفاعي و بالندگي علمي امروز جمهوري‌اسلامي که جايگاه برتر منطقه‌اي و ايفاي نقش بازيگري فرامنطقه‌اي را براي ايران رقم‌زده و قدرت‌هاي بين‌المللي را به آن معترف ساخته‌است، محصول مجاهدت‌هاي تاريخ‌ساز و روح مقاومت، جهاد و شهادت‌طلبي بسيجيان، اين تربيت‌يافتگان مکتب ولايت و امامت در هشت‌سال دفاع مقدس و مقاطع پس‌از آن است.
بسيجيان دلاور ايران اسلامي درکنار همه آن افتخاراتي که در اين گفتار به گوشه‌هاي اندکي از آن‌ها اشاره‌شد، روحيه مقاومت و ايثارگري در جامعه را به سرمايه‌اي فناناپذير تبديل‌کرده‌اند که انقلاب‌اسلامي را در مواجهه با چالش‌ها، بحران‌ها و مشکلات ناشي از سناريوهاي جبهه معاندين، ازجمله «تحريم»‌، «تهديد»‌ و «توطئه‌هاي تروريستي» مصون مي‌دارد.
جا دارد که در اينجا، بارديگر از مقام‌معظم‌رهبري، حضرت امام‌خامنه‌اي(مدظله‌العالي) الهام بگيريم که با اشاره به امانتداري جوانان در انتقال نسل‌به‌نسل «روحيه انقلابي»، چنين فرمودند: باوجود آن‌که جوانانِ امروز، دوران انقلاب و امام(ره) را درک نکرده‌اند، اما با همان روحيه انقلابي و با بصيرت، آگاهي و تجربه‌اي فراتر از جوانان اول انقلاب، در ميدان حضور دارند که اين نشان‌دهنده پيشرفت انقلاب‌اسلامي است.
مقام‌معظم‌رهبري با تأکيدبر اين‌که حفظ و پاسداشت انقلاب، وظيفه و مأموريت آحاد ملت است، جوانان را پيشران و موتور محرکه اين حرکت بزرگ دانستند و افزودند: قطعاً حرکت بسيجي در کشور ما پيروز است، اما شرط تحقق اين پيروزي، پيشه‌کردنِ تقواي فردي و گروهي و انجام عمل صالح است که اين دو عامل مهم، موجب جلب نصرت و همراهي خداوند خواهدشد.
captcha