خون‌های اخذ شده از داوطلبان کشور از سالم‌ترین خون‌هاست
کد خبر: 3668427
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

خون‌های اخذ شده از داوطلبان کشور از سالم‌ترین خون‌هاست

گروه اجتماعی: مدیرکل انتقال خون استان کردستان با اشاره به میزان سالم بودن خون های اهدایی در کشور گفت: انتقال خون ایران و خون‌های اخذ شده از داوطلبان از سالم ترین خون هاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمدسعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون استان کردستان در همایش «بخشندگان خون ضامنان سلامتی» که امروز، 9 آذرماه در مجتمع ایثار برگزار شد، اظهار کرد: از هشت قرن پیش انسان پی به وجود  فواید خون برده بود و آشامیدن خون، حمام خون بر همین اساس بوده است.

وی افزود: در سال 1320 در کشور اهدا خون در تهران و شیراز انجام شده است و در سال 53  سازمان انتقال خون تاسیس شده است و در اوایل تشکیل مراجعه کنندگان اهدای خون مراجعه برای دریافت پول این  اقدام را می‌کردند به همین دلیل اهداکنندگان خون سالمی نبودند.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان با اشاره به میزان سالم بودن خون های اهدایی در کشور گفت: انتقال خون ایران و خون‌های اخذ شده از داوطلبان از سالم ترین خون هاست.

وی اعلام کرد: در سازمان انتقال خون پلاسماهایی که در خون های اهدایی وجود دارد و زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند به کشورهای اروپایی ارسال و از آن ها دارور برای ما تولید می‌کنند.

کریمیان عنوان کرد: امروزه علی رغم پیشرفت‌های صورت گرفته در جهان تاکنون جایگزینی برای فرآورده های خونی کشف نشده است به همین دلیل نیاز به خون و فرآورده‌های خونی بالا بوده و در بیمارانی همچون بیماران تالاسمی، دیالیزی و ... نیاز به خون در آنان بسیار بالاست.

وی بااشاره به اینکه خون بانوان سالم‌ترین خون هاست، یادآور شد: به دلیل اینکه بانوان کمتر دچار تعدادی از بیماری‌ها می‌شوند و مصرف مواد دخانی در آن‌ها کم است لذا خون اهدایی آنان سالم‌ترین خون هاست.

captcha