گواهینامه نخستین دوره آموزشی «تحقیق و پژوهش» جامعةالقرآن اعطا شد
کد خبر: 3670104
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰

گواهینامه نخستین دوره آموزشی «تحقیق و پژوهش» جامعةالقرآن اعطا شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: گواهی‌نامه نخستین دوره آموزشی تحقیق و پژوهش که در بهمن‌ماه سال 95 در جامعةالقرآن برگزار شد، به ممتازین این دوره اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(یاکنا)، به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌ البیت(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل حکیمی، مسئول تحقیق وپژوهش این مؤسسه گفت: گواهینامه نخستین دوره آموزشی تحقیق و پژوهش که در بهمن‌ماه سال 95 به همت واحد تحقیق و پژوهش و با همکاری واحد تربیت مربی جامعةالقرآن با تدریس استاد و محقق حجت‌الاسلام والمسلمین اسلام‌پور با حضور 19 نفر از سراسر کشور برگزار شده بود، طی روز گذشته، 13 اذرماه به ممتازین این دوره اعطا شد.
وی همچنین با اشاره به فواید پژوهش، اظهار کرد: درک بهترنیازهای واقعی جامعه قرآنی، رسیدن به راهکارهای بهتر پژوهشی و توانمندی در نقد دیدگاه‌ها و مقایسه دستاوردهای علمی و تقویت و ترویج فعالیت‌های آموزشی با منابع و محتوای جذاب پژوهشی از فواید پژوهش است و در این زمینه واحد انتشارات جامعةالقرآن حتی برخی از کتاب‌های آموزشی را به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو، جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی در سایر کشورها ترجمه کرده است.
حکیمی اخلاق مداری در پژوهش را مورد تأکید قرار داد و افزود: در بخش تحقیق و پژوهش اخلاق‌مداری از جمله رعایت انصاف، صداقت، امانت‌داری، سخاوت علمی، دوری از شهرت طلبی و خصوصا اخلاص از نکات بارز است که لازم است به آنها پایبند باشیم.
مسئول تحقیق وپژوهش مؤسسه تصریح کرد: امروز موضوعات مورد نیاز پژوهشی از جمله روش‌ها و متدهای نوین آموزشی و مدیریتی، آموزش احکام بر مبنای آیات قرآن، امام شناسی، اخلاق در قرآن، روان شناسی اسلامی و تربیت، تفسیر قرآن در سطوح مختلف ویژه مراکز قرآنی مورد نیاز است.
حکیمی افزود: به فضل الهی کتاب‌ها و مجموعه‌های متعددی در مؤسسه جامعةالقرآن در حال نگارش است که از جمله آنها کتاب ضرب‌المثل‌های قرآنی، کاربرد آیات در زندگی از منظر اهل‌ بیت(ع)، آموزش روش خطابه خوانی ویژه نونهالان، آموزش متن خطابه‌خوانی و سخنرانی ویژه خردسالان، تأثیر قرآن در خانواده و معرفی دستاوردهای جامعةالقرآن در داخل و خارج کشور است که می‌تواند برای مربیان و فراگیران مؤسسات قرانی راه‌گشا باشد.
وی در خصوص ارائه آموزش مفاهیم آیات افزود: امروز مؤسسه جامعة‌القرآن با اشراف علمی استاد مبتکر و متخلق حجت‌الاسلام طباطبایی، مدیر مؤسسه و به همت واحد تحقیق و پژوهش جهت پاسخ به شبهات و سؤالات متنوع قرآنی، اقدام به تألیف کتاب پرسمان مفاهیم قرآن کریم،همراه با روایات تفسیری در شش جلد نموده است که از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجموعه ارزشمند می‌توان به بهره‌گیری از نکته‌ها و پیام‌های قرآنی، ایجاد توانمندی در تفسیر آیه به آیه و آیه به حدیث، استفاده از سیره اهل‌ بیت‌(ع) در بیان مفاهیم قرآن، تقویت حفظ موضوعی و استدلال به آیات، ایجاد ارتباط عمیق‌تر با معانی و مفاهیم اشاره کرد.
حکیمی با بیان این که راه‌اندازی واحد تحقیق و پژوهش به عنوان یک مجموعه فعال پژوهشی در مؤسسات بزرگ قرآنی ضروری است، افزود: برای موفقیت در مراکز قرآنی لازم است به موضوع تحقیق و پژوهش با بهره‌مندی از محصولات و نرم‌افزارهای تحقیقی بسیار توجه شود و زمینه برای رشد پژوهشگران قرآنی با برگزاری کارگاه روش تحقیق. راه‌اندازی کتابخانه و تشکیل حلقه‌های پژوهش فراهم شود و باید از امکانات صوتی ـ تصویری و برنامه‌های تولیدی جذاب و متنوع کمال استفاده را ببریم و بر این اساس مؤسسه جامعةالقرآن اولین دوره تحقیق و پژوهش را که با استقبال خوب مشتاقان تحقیق همراه بود، برگزار کرد.
وی در پایان با اشاره به اسامی نفرات برتر دوره تحقیق و پژوهش، گفت: در حال حاضر هفت نفر از شرکت‌کنندگان چون سیده منیژه شریفی و سارا سبطی از استان خوزستان، نرگس قربانی از استان چهار و محال بختیاری، سمیه جمالی‌زاده از استان کرمان، رقیه کیخا از استان سیستان و بلوچستان، سمیرا اخگرگداز از استان آذربایجان شرقی و حبیبه عابدینی از استان گلستان در این دوره موفق به دریافت گواهینامه مؤسسه جامعةالقرآن شدند.

captcha