راه‌اندازی اتاق قرآن در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
کد خبر: 3670145
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

راه‌اندازی اتاق قرآن در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین از ایجاد اتاق قرآن و اتاق زبان در دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد و گفت: طرح های پژوهشی نیز در این دانشگاه در حال اجراست که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سیامک واحدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مراسم ۱۶ آذر روز دانشجو که در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: روز دانشجو از ۱۴ آذر سال ۳۹ با آمدن دنیس رایت به ایران شکل گرفت و بعد از آن تا ۱۶ آذر با ریخته شدن خون سه دانشجو ادامه داشت.
وی افزود: در اوج غارت سرمایه‌های دینی و فرهنگی، دانشجویان توانستند در مقابل ظاعوت بایستند و خون این سه دانشجو نهالی را آبیاری کرد که امروز به درختی تنومند تبدیل شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: واژه دانشجو بسیار مقدس بوده و هر گوشه از آن دریایی از حرف است.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان در عرصه های علمی می توانند صدای ما را در دنیا طنین‌انداز کنند، ادامه داد: دانشجویی فقط یک مقطع نبوده و فارغ التحصیلی پایان کار نیست و یک پایه و مقطع گذر از مقطعی علمی است.
وی با اشاره به اینکه شروع دانشجویی پایان پذیر نیست و هیچگاه نمی‌میرد، تصریح کرد: دانشجو باید علم‌آموزی را با عمل همسان و همگام کند چراکه با رفتار بدون علم قطعا عمل او پخته و شایسته نیست و ارزش زیادی ندارد.
واحدی بیان کرد: در زندگی ما الگوهای زیادی وجود دارد و با مرور تاریخ گذشته کشور می‌بینیم که چه کسانی معنای دانشجو را زنده نگه داشتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: این دانشجویان با رسیدن به مرتبه شهادت به جایگاه الگوی ما رسیدند که امروز شما هم باید به آن جایگاه دست پیدا کنید.
وی خطاب به دانشجویان گفت: باید پرنشاط، پرهیجان و با انگیزه باشید و در همه جنبه‌ها فعالیت کرده و در جامعه الگو باشید.
واحدی در ادامه به ضرورت تشکیل یک شورای عالی مشورتی دانشجویان تاکید کرد و گفت: یک شورای عالی یا پارلمان دانشجویی باید فعالیت‌های این قشر علمی کشور را ساماندهی کند و به منافع و حقوق تمام آنان بپردازد.
وی تاکید کرد: پارلمان دانشجویی باید با ارتباط با مسئولان مطالبات آنها را به گوش مسئولان برساند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به فعالیت سیاسی دانشجویان در دانشگاه‌ها نیز گریزی زد و بیان کرد: کار سیاسی کنید نه سیاسی‌کاری و تشکل‌های سیاسی تعریف شده باید در دانشگاه‌ها ایجاد شود.
وی بیان کرد: اندیشه‌ای والا می‌خواهیم که در راستای این اندیشه کشور و مردم و دین ما سود ببرند.
واحدی همچنین در ادامه به اقدامات آتی این دانشگاه نیز اشاره و تصریح کرد: تا دو هفته آینده کاری بزرگ را در مورد زلزله و زلزله زدگان کرمانشاه انجام خواهیم داد.
وی اعلام کرد: در اسفندماه نیز به مناسبت روز درختکاری و طبیعت بسترسازی خواهیم کرد که فضاهای خالی دانشگاه را درختکاری کنیم و همه دانشجویان باید در آن مشارکت داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین از ایجاد اتاق قرآن و اتاق زبان در دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد و یادآور شد: طرح های پژوهشی نیز در این دانشگاه در حال اجراست که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

captcha