اراک هم خانه جوان دارد و هم ندارد
کد خبر: 3671832
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

اراک هم خانه جوان دارد و هم ندارد

گروه اجتماعی: مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به توافق‌نامه دو وزارتخانه ورزش و راه و شهرسازی برای در اختیار گذاشتن زمین خانه جوان گفت: راه و شهرسازی نهایتاً اعلام کرد در اراک زمین دولتی برای تاسیس خانه جوان وجود ندارد، در حالیکه قبلاً خانه جوان اراک با اعتبارات سازمان جوانان ساخته شد اما در حال حاضر شهرداری منطقه 4 در آن مستقر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، عابد حقدادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی، در جلسه ستاد ساماندهی جوانان که دوشنبه، 20 آذر در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در دولت جدید عزم بیشتری در حوزه جوانان دارد، گفت: یکی از راهبردهای این وزارتخانه تاسیس خانه جوان در سطح کشور است که این خانه با هدف هم اندیشی، تعاملات اجتماعی، انجام خدمات مشاوره‌ای و... در استان‌ها در حال تاسیس است.
وی ادامه داد: غنی سازی اوقات فراغت، برنامه‌های آموزشی قبل ازدواج، تعالی خانواده و... از فعالیت این خانه می‌باشد. استان مرکزی دارای 400 سمن است که از این تعداد 53 سمن از وزارت ورزش و جوانان مجوز فعالیت گرفته‌اند اما متاسفانه اکثر این سمن‌ها مکان و فضایی برای فعالیت ندارند و علاوه بر آن تعاملات قوی هم با دستگاه‌های ذیربط ندارد به همین منظور خانه جوان می‌تواند بستر مناسبی برای فعالیت‌های این سمن‌ها باشد.
حقدادی با بیان اینکه مدیریت این خانه همچون خانه سازمان‌های مردم نهاد استان به عهده سمن‌ها می‌باشد، گفت: مدل پیشنهادی ما درباره مدیریت و ساختار هیات مدیره همچون مدل خانه سازمان های مردم نهاد استان است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: با توجه به توافق‌نامه وزارت ورزش و جوانان با وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ارائه زمین به اداره‌کل ورزش و جوانان برای تاسیس خانه جوان، این اداره‌کل با جلساتی که با اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن داشت نتوانست زمینی را برای تاسیس این خانه بگیرد و نهایتاً اداره شهرسازی گفت در اراک زمین دولتی برای تاسیس خانه جوان وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه خانه جوان در دوران طلایی سازمان جوانان در دهه 80 ساخته شده است، گفت: در اراک هم این خانه با اعتبارات سازمان جوانان ساخته شد اما شهرداری منطقه 4 در آن مستقر است، پیشنهاد ما برای راه‌اندازی خانه جوان واگذاری ساختمان فعلی معاونت فرهنگی و امور جوانان، یا ساختمان سابق شهرداری که درحال حاضر خالی و بلا استفاده است یا واگذاری ساختمان خانه جوان سابق که در حال حاضر شهرداری منطقه چهار در آن مستقر است می‌باشد.
حقدادی گفت: هم اکنون استان داری 53 سمن فعال در حوزه جوانان است در حالیکه در سال 92 این تعداد به بیش از 12 سمن هم نمی‌رسید و اکثر آنها نیمه فعال بودند برنامه اداره‌کل ورزش و جوانان افزایش تعداد سمن‌ها تا پایان سال 96 به 75 سمن است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در پایان تاکید کرد: در رفع مشکلات جوانان فقط اداره‌کل ورزش و جوانان متولی نیست و این دستگاه به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات جوانان باشد، بلکه باید همه دستگاه‌های ذیربط همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم در کنار کمیت فعالیت‌ها به افزایش کیفیت نیز بپردازیم.

captcha