صنعتی که مورد توجه جوانان خراسان‌جنوبی است
کد خبر: 3672849
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
هنرنمایی یک جوان بیرجندی با سنگ‌های قیمتی؛

صنعتی که مورد توجه جوانان خراسان‌جنوبی است

گروه اجتماعی: یک هنرمند بیرجندی گفت: حرفه تراش سنگ و جواهرات مورد توجه بسیاری از جوانان بیرجندی قرار گرفته است.

محسن احسان‌بخش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از سال 87 وارد حرفه تراش سنگ و جواهرات شدم و در زمینه تولید زیورآلات و سنگ‌های قیمتی فعالیت می‌کنم.

وی با بیان اینکه این صنعت بسیار جذاب و زیبا بوده و مورد توجه بسیاری از جوانان است، افزود:  تاکنون به 75 نفر آموزش داده‌ام و قصد دارم این هنر را همواره به دیگران ارائه دهم.

این هنرمند بیرجندی با اشاره به سنگ‌های استفاده شده در تولید جواهرات، اظهار کرد: در این هنر از سنگ‌هایی مانند عقیق آگات و انواع جاسپرها که پتانسیل شهرستان بیرجند است، استفاده می‌شود.
احسان‌بخش با بیان اینکه بازار فروش این محصولات بسیار مطلوب است، افزود: طی سال‌های اخیر ورود سنگ‌های چینی به این حرفه لطمه وارد کرده است.

وی با بیان اینکه اگر مانع واردات شویم، اوضاع نامناسب‌تری بر این حرفه حاکم می‌شود، تصریح کرد: سنگ‌های ایران مانند عقیق و فیروزه زبانزد است و کشور چین خیلی نمی‌تواند ضربه بزند.

این هنرمند بیرجندی خواستار ورود جوانان به این عرصه شد و ادامه داد: با سرمایه‌ای 500 هزار تومانی می‌توان در این حرفه به درآمد بالایی رسید و می‌توان این شغل را به راحتی ادامه داد.

احسان‌بخش بیان کرد: آمادگی داریم آموزش‌های لازم را به جوانان علاقه‌مند ارائه داده و محصولات آن‌ها را نیز خریداری کنم. 

وی با اشاره به برپایی دومین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در خراسا‌ن‌جنوبی اظهار کرد: برای 20 امین بار است که در اینگونه نمایشگاه‌ها شرکت کرده و از این محل نیز درآمد خوبی داشته‌ام.

این هنرمند بیرجندی یادآور شد: برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای معرفی محصولات به سایر تولید کنندگان باشد.

captcha