جریان دیپلماسی کشورمان با دشمن شناسی حیله بدخواهان را خنثی کند
کد خبر: 3672850
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
امام جمعه ماکو:

جریان دیپلماسی کشورمان با دشمن شناسی حیله بدخواهان را خنثی کند

امام جمعه ماکو گفت: جریان دیپلماسی کشورمان باید همیشه آگاهانه، حیله‌ها و حرکات مشکوک دشمنان خبیث را تحلیل و مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به تاریخ ننگین حضور انگلیسی ها در دنیا گفت: جریان دیپلماسی کشورمان باید همیشه آگاهانه حیله‌های و حرکات مشکوک این کشور خبیث را تحلیل و مورد بررسی قرار دهند. ‌


حجت الاسلام والمسلمین ایام رنجبری به روش و شیوه های رعایت تقوای الهی زندگی اسلامی از دیدگاه پیامبر اکرم اسلام صلی الله علیه و آله وصلم افزود مسلمان نباید به رویدادهای اطراف خود بی تفاوت باشد و اگر در جامعه گناهانی من جمله گناهان اقتصادی اجتماعی و غیره رویت مورد برخورد امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه بداند.


خطیب نماز جمعه شهرستان ماکو پرداخت زکات را از الزامات و نیاز قبولی نماز ابراز کرد.


وی با تاکید بر اینکه چرخه‌های اسلام درجامعه اسلامی بر پنج محور پایه گذاری شده اند به عنوان نمود اگر یکی از این محورها به سوی هدف و شاخصی والان نچرخد جامعه ابیراهی خواهد یافت.


امام جمعه شهرستان ماکو و ایجاد زمینه ها و آسان گرفتن ازدواج جوانان تأکید کرد و گفت رابطه ها باید سختگیرانه نباشد زیرا اگر برعکس این رخ دهد روابط نیز سخت خواهند شد.


وی با تاکید بر اینکه علیرضا کریمی، کشتی‌گیر تیم ملی ایران برای آن که با نماینده تیم اسرائیل بازی نکند، به عمد به حریف روس خود باخت، افزود: روحیه پهلوانی باید در جامعه اسلامی ایرانی ترویج یابد.


حجت الاسلام ایوب رنجبری افزود: وجود چنین پهلوانانی در کشورمان سبب سرفرازی مردمان کشورمان می‌شود.


خطیب نماز جمعه شهرستان ماکو بر تقدیم لایحه بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی از سوی رئیس جمهوری اشاره کرد و افزود: نظام انقلاب اسلامی به سادگی به دست نیامده است که بعضی افراد در جامعه با کارهای خود دستاوردهای نظام را زیر سوال می‌برند و زمینه ساز خوشحالی دشمن می شوند.


حجت الاسلام رنجبری گفت: امیدواریم گزینه های رکود اقتصادی، بیکاری، اهداف اقتصاد مقاومت، تقویت تولید داخلی و غیره در این بودجه مورد توجه قرار گیرد.


وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی طلاب و دانشجویان بر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره وعنوان نمود: دشمن سعی در اختلاف افکنی بین این دو نهاد تاثیرگذار و متفکر جامعه است.


امام جمعه شهرستان ماکو با اشاره به نزدیک شدن به شب یلدا و تقسیم شادی ها با همنوعان خود، که از بُعد مالی در مضیقه می باشند تاکید کرد.
خطیب نماز جمعه ماکو چرخه اقتصاد جامعه را رانندگان بیابانی و خودروهای سنگین ابراز کرد و گفت: روز حمل و نقل ورانندگان می‌توانند زمینه ای برای تقدیر از زحمات این عزیزان باشد که در زمینه صادرات نقش تاثیر گذاری دارند.


وی بر استفاده صحیح از حامل های انرژی را در این فصل سال اشاره کرد و بر لزوم مصرف کنترل شده تاکید کرد
امام جمعه ماکو افزود: با رعایت نکات ایمنی و استفاده درست انشالله شاهده مشکل قطعی گاز نشویم.

captcha