سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با مصرف کالای داخلی محقق می‌شود
کد خبر: 3673480
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با مصرف کالای داخلی محقق می‌شود

گروه سیاسی: معاون استاندار و فرماندار سقز گفت: مردم با مصرف کالای داخلی، حمایت از تولید کنندگان داخلی و صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی می توانند نقش داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از کردستان، علی اکبر ورمقانی، معاون استاندار و فرماندار سقز امروز، 26 آذرماه در همایش منطقه‌ای «نقش حسابداری در اقتصاد مقاومتی» که در دانشگاه آزاد اسلامی سقز برگزار شد، اظهار کرد: مردم و مسئولان در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مسئول هستند.
وی افزود: رفع مشکلات بانکی در راستای پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران، تولید با کیفیت توسط تولیدکنندگان، کاهش قاچاق کالا و افزایش صادرات غیر نفتی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ضروری است.
ورمقانی اعلام کرد: مردم با مصرف کالای داخلی، حمایت از تولید کنندگان داخلی و صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می توانند نقش داشته باشند.
معاون استاندار و فرماندار سقز ادامه داد: یکی از برنامه‌های خوب دولت جلوگیری از قاچاق کالا و ارز بوده و در این زمینه به خوبی عمل کرده است.
ورمقانی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: دانایی محوری، علم آموزی و انجام تحقیق های کاربردی و راهبردی، نیاز روز محیط های دانشگاهی است و رهاوردها و نتایج تحقیق‌های علمی باید در عرصه عمل اجرا شوند.
وی بیان کرد: مدیران استان برای اختصاص اعتبارات پژوهشی هم قسم شوند و اعتبارات پژوهشی باید از سوی مدیران کل استان به ادارات شهرستان اختصاص یابد.
فرماندار سقز با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش با عنوان نقش حسابداری در اقتصاد مقاومتی یادآور شد: حسابداران در تنظیم برنامه‌های مالی و انبار داری علمی مهم و باعث عملکرد درست مدیران می‌شود.
یادآور می شود؛ در این همایش یک روزه 20 مقاله در قالب سخنرانی و پوستر ارایه شد.

captcha