یادواره سرداران شهید مدافع حرم استان کرمان برگزار شد
کد خبر: 3675074
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

یادواره سرداران شهید مدافع حرم استان کرمان برگزار شد

یادواره سرداران شهید مدافع حرم استان کرمان برگزار شد گروه سیاست و اقتصاد: یادواره سرداران شهید مدافع حرم استان کرمان، همراه با مراسم استقبال از پیکر شهید مدافع حرم، محمدعیسی حسینی دیروز پنج‌شنبه، 30 آذر به همت دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام اسماعیل سعادت‌‌نژاد، مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم یادواره سرداران شهید مدافع حرم، از رابطه بین مردم و رهبری در ایران اسلامی گفت و گفت: رابطه بین مردم ما و مقام معظم رهبری قلبی و برخاسته از حب و عشق است، این رابطه سیستمی و سازمانی نیست.
وی افزود: ما در این مکتب به رهبر خویش نمی‌گوییم، ملک، سلطان، شاه و پادشاه، بلکه ایشان را ولی می‌خوانیم که ریشه در ولا دارد و به معنی عشق و دوستی است، یعنی با اینکه او را ولی می‌دانیم، عاشق وی نیز هستیم، سختی‌ها و گرفتاری‌ها لحظه‌های شعله‌وری و تکثیر عشق است.
حجت‌الاسلام سعادت‌‌نژاد تصریح کرد: عشق به ولایت در صدر اسلام هم بوده و نمونه آن را در کلام عدی، پدر سه شهید در جنگ صفین می‌بینیم که با معاویه صحبت می‌کرد، او با این که سه فرزند خود را از دست داده بود با معاویه از سخاوت، شجاعت، عرفان و مردم‌داری حضرت علی(ع) سخن گفت.
وی بیان کرد: عدی در پاسخ به معاویه که گفته بود، امام علی(ع) فرزندان تو را به میدان فرستاد تا شهید شوند، گفت، در فراق این امام بزرگوار می‌نالم تا جان دهم، این همان عشق است که شعله‌ور شده است و این مانند عشق رزمندگان دفاع مقدس به امام خمینی(ره) بود که اکنون هم هست.
حجت‌الاسلام سعادت‌‌نژاد با بیان اینکه نگاه ما به مقام معظم رهبری است که چه فرمایشی و چه کلامی دارد از واکنش خانواده‌های شهدا در دیدار با ایشان گفت و عنوان کرد: در بازدید از خانواده‌های شهدا عشق این خانواده‌ها را به حضرت آقا می‌بینیم، حضور در سوریه نیز عشق به ولی است.
مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: اینکه کسانی کیلومترها آن طرف‌تر می‌جنگند، چیزی جز عشق به ولی و ولایت نیست، مادران شهدا هم این عزیزان را همراهی می‌کنند، مادر یکی از شهدا می‌گفت، شیرم را حلالت نمی‌کنم، برگرد، سید علی تنها است.
حجت‌الاسلام سعادت‌نژاد به فرمان جهاد آیت‌الله سیستانی اشاره و اظهارکرد: ایشان به سردار سلیمانی گفت، به این دلیل فرمان جهاد دادم که نه کشور عراق، بلکه ملت ما در حال ساقط شدن بود، با این فرمان بود که قوانین جنگ تغییر کرد و حتی واکنش سران صهیونیست را برانگیخت و گفتند، باید این موضوع را بررسی کنیم که چه‌طور با یک فرمان قاعده جنگ تغییر می‌کند.

captcha