مردم با حضور در راهپیمایی 9 دی‌ماه دشمن را ذلیل کردند
کد خبر: 3677372
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲
سعادت‌فر:

مردم با حضور در راهپیمایی 9 دی‌ماه دشمن را ذلیل کردند

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه جیرفت با بیان اینکه فتنه 88 فتنه کبیر است، تأکید کرد: برای مقابله با این فتنه مردم بصیرت پیدا کردند و با حضور در راهپیمایی 9 دی‌ماه مشت‌های آهنین دشمن را ذلیل کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر، امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تسلیت وفات حضرت معصومه(س) گفت: بالاترین مقام شفاعت برای دو بانوی اسلام که نخستین آن‌ها حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین آن‌ها حضرت فاطمه معصومه (س) در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به امر خرید و فروش چک در جامعه افزود: خرید و فروش چک به مبلغی ارزان‌تر یا گران‌تر در صورتی چک قرض‌الحسنه باشد، اشکال دارد و ربا محسوب می‌شود، اما اگر بابت معامله‌ای باشد، اشکال ندارد.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر با اشاره به اهمیت موضوع جهاد کبیر بیان کرد: جهاد کبیر یعنی انجام هر اقدامی که موجب می‌شود جامعه از تحت سلطه کفار خارج شود.
امام جمعه جیرفت با اشاره به انواع فتنه افزود: فتنه اصغر که دشمن آشکار و سلاح او مشخص است و همچنین فتنه اکبر شامل وسوسه‌های نفسانی و فتنه کبیر در بردارنده زمینه‌سازی برای سلطه کافران بر جامعه اسلامی به صورت خاموش است.
وی با طرح این سؤال که فتنه سال 88 با تمام عظمت خود چه نوع فتنه‌ای بود، ادامه داد: سفارت انگلیس از حامیان و طراحان اصلی فتنه بود به گونه‌ای که از ماه‌ها قبل، میزبان و مرتبط با بسیاری از فعالان قومی، نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی، اقلیت‌های دینی، تشکل‌های غیردولتی و گاه افرادی در رده‌های مدیریتی جامعه بود.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر تصریح کرد: سفارت انگلیس از فروردین 88 تحرکات جدیدی را آغاز می‌کند، کارمندان محلی سفارت مأمور می‌شوند که افراد زاویه‌دار با نظام را شناسایی کنند و با آن‌ها ارتباط داشته باشند به گونه‌ای که سفرهای استانی کارمندان سفارت انگلیس در داخل کشور گسترش پیدا می‌کند.
وی اظهارکرد: شبکه دولتی بی‌بی‌سی از شش ماه قبل از انتخابات 88 شبکه فارسی خود را با هشت ساعت با تمرکز بر دو شعار القای شائبه احتمال تقلب و حمایت از جریان خاص و نامزدهای آن آغاز می‌کند.
امام جمعه جیرفت عنوان کرد: در اردیبهشت سال 87 یعنی 13 ماه قبل از انتخابات، نشستی در واشنگتن با حضور عناصر ضدایرانی دولت آمریکا و عناصر ضدایرانی مخالف نظام برگزار شد.
وی افزود: در آن نشست بر روی پدیده تقلب در انتخابات 88 و لزوم تشکیل کمیته‌ای با عنوان صیانت از آراء از سوی اصلاح‌طلبان سست ایمان تأکید شده بود که این افراد می‌گفتند ما باید در رأس قدرت باشیم در غیر این‌صورت در کف خیابان هستیم.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر گفت: حدود سه ماه بعد، کمیته مشترک از صیانت آراء از سوی جریان اصلاح‌طلب با محوریت حزب کارگزاران، مجمع روحانیان، حزب مشارکت و مجاهدت انقلاب اعلام موجودیت می‌کند و در اعلامیه‌های مدوام خود صلاحیت دولت و شورای نگهبان را برای برگزاری انتخابات زیرسؤال برده و خواستار تشکیل هیأت مستقل برگزاری انتخابات و خلع‌ید شورای نگهبان و وزارت کشور می‌شوند.
وی بیان کرد: در این راستا برخی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا و سایت‌های فارسی الجزیره، قطر و العربیه عربستان یک جبهه مشترک رسانه‌ای به نفع جنبش سبز و همچنین سایت‌های مجازی، هدف براندازی نظام را القاء می‌کنند.
امام جمعه جیرفت گفت: سناتور مک‌کین کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات 2008 در سال 88 دقیقاً به جنبش سبز اشاره می‌کند و می‌گوید، در ایران، نظام را با جنبش سبز منهدم می‌کنیم و به دنبال این هستند که با این فتنه‌های رنگین نظام را نابود کنند.
وی با بیان اینکه امروزه هم کسانی که قلب آمریکایی و انگلیسی دارند و فرزندانشان در این کشورها ساکن هستند و برای فرار از مراسم 9 دی ماه به دنبال برگزاری جلسه یا سمینار هستند، گفت: از حدود 40 روز قبل به مدیران هشدار دادیم، البته توقع حضور تمام مدیران را هم نداریم، اما خواستیم که مردم بشناسند که کدام مدیر قلب آمریکایی و انگلیسی دارد و چه مدیرانی انقلابی هستند.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر اظهارکرد: برخی از عناصر حامی فتنه که به دنبال براندازی اصل نظام بودند در کنار 17 سفارتخانه فعال و حدود هشت دفتر فعال زیر نظر سازمان سیا و پنتاگون بودند.
وی با اشاره به اعترافات یکی از عناصر فتنه 88 مبنی بر اینکه چرا اصرار بر وجود تقلب در انتخابات را دارید و در صورت برگزاری انتخابات مجدد شما شکست می‌خورید، عنوان کرد: این عنصر فتنه در پاسخ این سؤال گفت که اگر نظام ابطال انتخابات را می‌پذیرفت، آن‌گاه ما بحث عدم صلاحیت شورای نگهبان، وزارت کشور و به طور کلی نهادهای نظام را مطرح می‌کردیم که این امر حدود یک سال طول می‌کشید و ما در این مدت زمینه تغییرات اساسی در نظام را فراهم می‌کردیم.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر با بیان اینکه فتنه 88 فتنه کبیر است، تأکید کرد: برای مقابله با این فتنه مردم بصیرت پیدا کردند و با حضور در راهپیمایی 9 دی‌ماه مشت‌های آهنین دشمن را ذلیل کردند.
منبع: ستاد اقامه نماز جمعه استان کرمان

captcha