حضور بیش از 50 هزار کرمانشاهی در طرح تربیت حافظان
کد خبر: 3679955
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
از سال 91 تاکنون؛

حضور بیش از 50 هزار کرمانشاهی در طرح تربیت حافظان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: از سال 91 تاکنون بیش از 50 هزار نفر در طرح حافظان قرآن در کرمانشاه شرکت داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، نشست خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امروز در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد.
حجت‌الاسلام آیت عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این نشست با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، گفت: از سال 91 تاکنون با آغاز طرح تربیت حافظان قرآن، بیش از 50 هزار کرمانشاهی در این طرح حضور یافته‌اند.
حضور 2هزار و 160 بانوی کرمانشاهی در آزمون حفظ
وی افزود: در راستای یاد شده سازمان اوقاف طرح تربیت یک میلیون حافظ را در 4 سال اول در دستور کار قرار داده و در دوسال گذشته 600 هزار نفر در کلاس‌های حفظ شرکت داشته‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: برای حضور در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در سال‌جاری 2 هزار و 160 نفر از بانوان و 627 نفر آقا شرکت‌کننده داشته‌ایم که ثبت‌نام این تعداد از طریق کلاس‌های حفظ اوقاف انجام شده است.
حجت‌الاسلام عباسیان به ثبت‌نام آزمون در مناطق زلزله‌زده استان اشاره و اظهار کرد: ثبت‌نام در شهرستان‌های زلزله‌زده به‌صورت رایگان انجام شده است.
وی در پایان با اشاره به برگزاری این آزمون، افزود: امسال برای اولین‌بار آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم به‌صورت مشترک توسط اوقاف و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

captcha