دوره توانمند سازی فعالان گردشگری استان مرکزی برگزار شد
کد خبر: 3680577
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

دوره توانمند سازی فعالان گردشگری استان مرکزی برگزار شد

گروه اجتماعی: دوره آموزشی توانمند سازی فعالان بخش گردشگری استان مرکزی در مرکز جامع علمی کاربردی صنایع دستی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، دوره آموزشی توانمند سازی فعالان بخش گردشگری با حضور عوامل اجرایی و کارکنان واحدهای بین راهی استان در دو روز دوشنبه و سه شنبه 18و19 دی ماه، در مرکز جامع علمی کاربردی صنایع دستی برگزار شد.
سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی در این باره گفت: با توجه به رشد روز افزون صنعت گردشگری و ضرورت ارتقاء مهارت‌های منابع انسانی، آموزش تاسیسات و واحدهای مرتبط با این صنعت ضرورت دارد و این آموزش‌ها نقش مؤثری در شناخت و درک بهتر و ارتقای سطح ارائه خدمات به گردشگران را به همراه خواهد داشت.
حسینی افزود: یکی از اصول اساسی به عنوان پایه در هر شغلی، آموزش است، حوزه گردشگری میراث فرهنگی با هدف توسعه صنعت گردشگری دوره‌های آموزشی را برگزار کرده و امیدواریم با برگزاری این دوره‌ها گام ارزنده‌ای جهت رونق صنعت گردشگری استان برداشته شود.
وی در پایان اضافه کرد: سرفصل‌های این دوره شامل شناخت صنعت گردشگری، بهداشت فردی کارکنان تولید و ارائه غذا، اصول تهیه و نگهداری غذا و روش‌های سالم سازی سبزیجات، بهداشت سلامت مواد غذایی، مهارت‌های فردی و ارتباطی و ایمنی محیط کار، اطفاء حریق و اصول کمک‌های اولیه است. این دوره به مدت شانزده ساعت که شرکت کنندگان آن عمدتاً از واحدهای پذیرایی بین راهی بودند برگزار شد.

captcha