١١٠٠ نفر کردستانی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کردند
کد خبر: 3682433
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

١١٠٠ نفر کردستانی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کردند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، از شرکت یک هزار و ١٠٠ نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان خبر داد.

سیدامجد افصحی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از ثبت‌نام یک هزار و ١٠٠ نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان خبر داد و اظهار کرد: بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان از شهرستان سنندج هستند.
وی مهلت ثبت‌نام دراین آزمون را ٣٠ دی ماه و از طریق پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir دانست و افزود: آزمون قرآن و مفاهیم با همکاری و مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم پنجشنبه ١٠ اسفندماه سال جاری با مشارکت و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی با بیان این که این آزمون در چهار موضوع شامل حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل ‌بیت (ع) و انس با قرآن کریم و ٢٦ رشته برگزار می‌شود. اضافه کرد: آزمون کتبی تمامی رشته ها پنج شنبه (١٠ اسفند) و آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن شنبه (١٢ اسفند) برگزار می شود.
افصحی با اشاره به استقبال خوب مردم استان از این آزمون عنوان کرد: ثبت نام علاقه مندان به کلام وحی در این دوره از رشد ٢ برابری نسبت به سال گذشته برخوردار است که پیش بینی می شود در آخرین روزهای ثبت نام تعداد شرکت کنندگان نیز بیشتر شود.
وی هدف از برگزاری این آزمون را تقویت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه، استانداردسازی و جهت دهی آموزش های قرآن و عترت در مؤسسات قرآنی، معرفی و شناسایی نخبگان و استعدادهای قرآنی و بروز رسانی بانک جامع اطلاعات قرآنی در رشته‌های مختلف دانست.

captcha