تقویت اعتقادات دینی؛ مانع از گرایش افراد به جریان های انحرافی
کد خبر: 3683873
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

تقویت اعتقادات دینی؛ مانع از گرایش افراد به جریان های انحرافی

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: تقویت اعتقادات دینی مانع از گرایش افراد به سمت و سوی فرق ضاله و جریان های انحرافی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمید راحلی مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی با اشاره به خطر نفوذ جریان های انحرافی دینی همچون بهائیت، سلفی گری و تکفیری ها اظهارکرد: خوشبختانه توطئه های دشمن در این رابطه با رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری، ایجاد حساسیت از سوی مراجع تقلید و همچنین فعالیت های تبلیغی حوزویان خنثی شده است.

وی افزود: استان آذربایجان غربی به لحاظ هم مرز بودن با سه کشور خارجی و همچنین وجود اقوام و مذاهب مختلف بیشتر از سایر ناطق پذیرای تفکرات انحرافی به ویژه گروهک های تکفیری و داعش است که با تلاش حوزویان اعم از روحانیان شیعه و سنی این توطئه نیز نقش برآب شده است.

حجت الاسلام راحلی تقویت مبانی دینی و اعتقادی را از راهکارهای مهم در عدم گرایش افراد به سمت و سوی فرق ضاله و انحرافی خواند و گفت: معتقدم اعتقاد دینی یک حسن است که برای فرد حصار ایجاد می کند و مانع از گرایش به سمت جریان های انحرافی می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: هر قدر بتوانیم افراد را نسبت به دین و مذهب خود پایبند کنیم به سلفی گری، وهابیت و جریان های تکفیری رغبتی نشان نداده و کشور و استان از گزند این خطر و توطئه در امان خواهد ماند.

وی بیان کرد: اگر پیروان هر مذهب با آموزه های دینی و اعتقادی خود آشنا شده و معتقد و دیندار تربیت شوند سایر افکار را نخواهند پذیرفت.

حجت الاسلام راحلی به تلاش های حوزه علمیه خواهران در راستای تبلیغ آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) اشاره کرد و گفت: در کنار فعالیت های آموزشی و پژوهشی، گروه های تبلیغی جهادی در حوزه علمیه خواهران فعالیت دارد که به صورت گسترده و فراگیر در مناسبت های ملی و مذهبی و به ویژه ایام محرم، صفر، رمضان و دهه فاطمیه به تبلیغ دین می پردازند.

وی یادآور شد: با وجود تصور نامناسب از وضعیت فرهنگی جامعه، استقبال از برنامه های مذهبی و تبلیغی مبلغات حوزه های علمیه بسیار بالا است و نشان می دهد که مجموعه های فرهنگی در فراهم کردن شرایط و بستر برای حضور خواهران طلبه غفلت کرده اند.

حجت الاسلام راحلی با اشاره به اعزام مبلغات حوزوی به مساجد، حسینیه ها و تکایا جهت تبیین آموزه های دینی و آموزش احکام، خاطرنشان کرد: بحمدلله فعالیت های تبلیغی طلبه های خواهر حوزه علمیه با حضور فارغ التحصیلان سطح دو در شهرستان های مختلف در جریان است و منشأ خیر و برکات زیادی شده است.

captcha