افزایش 278 درصدی پرداخت زکات در صائین‌قلعه
کد خبر: 3684559
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
صفری خبر داد:

افزایش 278 درصدی پرداخت زکات در صائین‌قلعه

گروه اجتماعی: مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در شهر صائین‌قلعه در قالب زکات واجب، مستحبی و فطره در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، هدایت صفری، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان شامگاه دوشنبه دوم بهمن ماه در جلسه شورای زکات شهر صائین‌قلعه، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری زکات در آذرماه امسال در شهر قم، گفت: تأکید مقام معظم رهبری در این پیام به مسئولان نظام در همه بخش‌ها، چراغ راه همه مسئولان برای همکاری در حوزه ترویج و احیا فریضه الهی زکات است.
وی با بیان اینکه اثربخشی فعالیت‌های ترویجی و فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در امور محرومان نیازمند حضور مؤثر روحانیت در این بخش است، افزود: امیدوار هستیم با فعالیت مناسب تبلیغی روحانیت این شهر سهم نیازمندان از زکات به‌منظور رفع مشکلات آن‌ها در بخش‌های مختلف افزایش یابد.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه پرداخت زکات، تصریح کرد: دیدار با مؤدیان زکات و کشاورزان در فصول مختلف از سال به‌صورت حضوری و چهره به چهره، برگزاری مجالس سخنرانی در مساجد، توزیع بسته‌های تبلیغی در قالب بروشور، تراکت و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و جراید به‌ویژه صداوسیما از فعالیت‌های مهم فرهنگ‌سازی کمیته امداد استان زنجان درزمینهٔ توسعه، ترویج و جمع‌آوری زکات بوده است.
صفری بابیان اینکه پرداخت زکات در کاهش شکاف طبقاتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین ارتقا سرمایه‌های اجتماعی بسیار مؤثر است، تصریح کرد: در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی مناسب و مطلوب و تشکیل شورای زکات در روستاهای استان زنجان از این ظرفیت دینی و واجب الهی برای رفع محرومیت و مشکلات نیازمندان استفاده کنیم.
وی بابیان اینکه با فعالیت اثربخش در حوزه ترویج، فرهنگ‌سازی و احیا زکات در ۹ ماهه امسال بیش از ۵۸۲ میلیون تومان زکات در شهر صائین قلعه جمع‌آوری‌شده است، افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در شهر صائین قلعه در قالب زکات واجب، مستحبی و فطره در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷۸ درصد افزایش داشته است.
مدیر کل کمیته امداد استان زنجان، تاکید کرد: بر اساس الزامات زکات جمع‌آوری‌شده باید به‌صورت ۶۰ درصد به محرومان و ۴۰ درصد برای امور عام‌المنفعه هزینه شود.
زکات علنی پرداخت شود
  در ادامه این جلسه نیز حجت‌الاسلام‌ سید سجاد موسوی‌نیا، امام‌جمعه شهر صائین‌قلعه نیز با اشاره به بسترسازی کمیته امداد استان زنجان برای ایجاد و استقرار اداره کمیته امداد صائین قلعه، عنوان کرد: امیدواریم با استقرار کمیته امداد شهر صائین قلعه مشارکت خیران نیز در برنامه محرومیت‌زدایی این نهاد ازنظر کمی و کیفی نیز افزایش یابد.
حجت‌الاسلام موسوی‌نیا بابیان اینکه فعالیت کمیته امداد استان زنجان در همه بخش‌ها به‌ویژه در حوزه نهادینه کردن فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه و کمک به همنوع با شتاب بیشتری نسبت به گذشته انجام می‌شود، افزود: زکات امر حکومتی و واجب الهی و پرداخت علنی آن نوعی فرهنگ‌سازی درزمینهٔ احیا این امر الهی بوده و موجب تشویق دیگران به انجام و ادای این فریضه می‌شود.
وی با بیان اینکه تشکیل شورای زکات در همه شهرستان‌ها، بخش‌ها، شهرها و روستاها به‌عنوان یکی از فعالیت‌های تبلیغی کمیته امداد در حوزه فرهنگ‌سازی زکات، از مصادیق بارز عمل به پیام مقام معظم رهبری در اجلاس سرا سری زکات در حوزه احیا این فریضه الهی است، گفت: بر همین اساس زکات جمع‌آوری‌شده باید به‌صورت متمرکز در دبیرخانه شورای زکات ثبت و ضبط‌ شده تا قابلیت عرضه را داشته باشد.
captcha