14 دستگاه دولتی گلوگاه، بدهکار به موقوفات
کد خبر: 3684901
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴

14 دستگاه دولتی گلوگاه، بدهکار به موقوفات

گروه اجتماعی: رییس اوقاف گلوگاه گفت: ۱۴ دستگاه‌های دولتی به اوقاف این شهرستان بدهکارند و قوانین شرعی و قانونی حکم می‌کند تا هر چه زودتر مطالبات وقف را پرداخت کنند.

 محمد حسین فاضلی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت: قطعا اگر مردم اثرات و نتایج وقف را بدانند بیشتر برای پرداخت دیون خود به وقف و موقوفات اقدام می‌کنند.محمد حسین فاضلی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت: قطعا اگر مردم اثرات و نتایج وقف را بدانند بیشتر برای پرداخت دیون خود به وقف و موقوفات اقدام می‌کنند.
وی با بیان اینکه سنت ماندگار وقف توسط علما و مراجع بسیار تاکید شده است، افزود: غصب در املاک اوقافی بدون اجازه متولی حرام و عبادات در املاکی که حق وقف آن پرداخت نشده باشد اشکال دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه با اشاره به اینکه ۲۰۰ سند اجاره وقفی از ابتدای سال تاکنون تنظیم شده است، تصریح کرد: مردم برای پرداخت حق موقوفات همت کنند و اوقاف را در اجرای نیات واقفین خیراندیش یاری دهند و با پرداخت حق وقف در اجرای نیت واقف شریک شوند.
وی افزود: ۱۴ دستگاه‌های دولتی به اوقاف بدهکارند و قوانین شرعی و قانونی حکم می‌کند تا هر چه زودتر مطالبات وقف را پرداخت کرده و اوقاف با مکاتبات و مذاکرات متعدد مبلغ مطالبات را به ادارات و دادستان محترم اعلام کرده است و قطعا در صورت عدم پرداخت مسئولیت شرعی و قانونی به عهده مدیر دستگاه خواهد بود.
فاضلی با اشاره به وجود هشت امامزاده و بقعه در گلوگاه، اظهار کرد: فعالیت عمرانی در سه بقعه در حال انجام و تاکنون بیش از 5 هزار متر مربع فعالیت عمرانی در امامزاده قاسم، بقعه بی بی زینب و امامزاده اسحاق و بقعه ملا عماد انجام گرفته که حدود ۵ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های عمرانی این اماکن با کمک‌های مردمی و اوقاف و نذورات مردمی هزینه شده است.
وی با اعلام اینکه با همت ثبت اسناد در پی تثبیت املاک موقوفات هستیم، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۴۰ رقبه شهرستان گلوگاه دارای سند مالکیت شدند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ وقف از برنامه‌های مهم اوقاف است، گفت: سه فقره وقف جدید امسال در گلوگاه به ثبت رسید و پنج موقوفه جدید شناسایی شده است.
وی از تمام مسئولان روستاها به ویژه معتمدین و بزرگان در خواست کرد تا، وقف‌های گذشته که به صورت سنتی اداره می‌شود را به اوقاف بسپارند تا بهره‌وری در موقوفات ایجاد و موقوفات در مقابل موقوفه خواران حفظ شود.
فاضلی با بیان اینکه، از ابتدای سال اطلاعات کامل ۵۰۰ رقبه شهرستان گلوگاه تهیه و تکمیل شده است.ادامه داد: تا کنون اطلاعات پایه ۱۵۰ رقبه موقوفات شهرستان تکمیل و تا پایان سال این عدد به ۳۰۰ رقبه خواهد رسید.

محمد خواجوی

14 دستگاه دولتی گلوگاه، بدهکار به موقوفات

 

 

captcha