ریشه بسیاری از فتنه‌ها در هوا و هوس است
کد خبر: 3685510
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۹
علیدادی‌سلیمانی:

ریشه بسیاری از فتنه‌ها در هوا و هوس است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه کرمان گفت: ریشه بسیاری از فتنه‌ها نیز در هوا و هوس است، فتنه اصولا با شعارهای حق به میدان می‌آید و خیلی‌ها گمان می‌کنند از حق دفاع می‌کنند، اما زمانی که فتنه‌ها پشت کردند، حق خودش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: در زندگی سیاسی اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س) و رفتاها و فرمایشات ایشان فضیلت‌های زیادی وجود دارد و اسامی متعدد و کنیه‌های فراوان حضرت دال بر فضیلت قدوم بی‌بدیل ایشان است.
وی به سی و نهمین سالگرد ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و ورود تاریخی امام راحل به کشور اشاره کرد و افزود: ورود امام راحل از وقایع ارزشمندی بود که تاریخ ایران را تغییر داد، علی رغم آنچه دشمنان انقلاب و اسلام و امام طراحی کرده بودند، اما ایشان با قدرت به کشور بازگشت.
حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: نقشه‌های متعددی را علیه امام طراحی کرده بودند، هم بحث ترور ایشان در دستور کار بود و هم اینکه ایشان را میان کشورهای مختلف تبعید کنند تا اجازه نداشته باشند انقلاب کنند.
وی افزود: پیشنهاد مذاکرات فراوان سازش به امام راحل دادند و وقتی هیچ کدام سازگار نبود، تصمیم بر بستن فرودگاه‌ها را گرفتند و طراحی کردند تا هواپیمای امام را به جای فرودگاه مهرآباد به جزیره کیش ببرند و نقشه خود را در آنجا پیاده کنند.
امام جمعه کرمان گفت: نقشه‌های خطرناک دشمنی استکبار جهانی علیه امام یکی پس از دیگری نقش بر آب شد و امام در 12 بهمن ماه در فرودگاه مهرآباد پرواز پیروزی انقلاب به زمین نشست و امام در دهه فجر با رهبری خود توانستند در 22 بهمن، انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی برسانند.
حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی اظهارکرد: حضور در راهپیمایی 22 بهمن امسال از حساسیت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: در آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران، منافقان وقت را غنیمت شمردند و آمل را در تسخیر خود درآورند تا دسترسی به دریا و جنگل داشته و شریان ارتباط تهران و شمال را قطع و در نهایت شمال کشور را جدا کنند که مبارزه شجاعانه مردم آمل نقشه آنها را نقش بر آب کرد.
حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی گفت: امیدوارم با توجه به منویات معمار انقلاب و دستورات مقام معظم رهبری در خدمت نظام و رهبری در کنار مسئولان نظام که باید همه همت خود را برای رفع بعضی از مشکلات بگذارند در خدمت انقلاب بوده و این نظام را به دست صاحب اصلی آن حضرت ولیعصر(عج) بدهیم.
امام جمعه کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهارکرد: نتیجه نیت در رفتارها خودش را نشان می‌دهد، لذا رفتارها در دین مبین اسلام فوق‌العاده مورد توجه قرار دارد به ویژه اینکه انسان‌ها از نیات یکدیگر آگاه نیستند و همه قضاوت‌ها و اظهارنظرها با توجه به رفتار افراد است.
وی بیان کرد: در آیات و روایات اسلامی برای رفتارهایی که باید و یا نباید انجام دهیم، برنامه‌ای برای مسلمان‌ها دیده شده است، از جمله رفتارهایی که در قرآن کریم انسان را از آن منع کرده ‌ند، رفتارهای هواپرستانه است زیر از شیطان پیروی می‌کند.
حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: از دیگر نتایج هوا و هوس و افعال و رفتاری که از آن گرفته شده باشد، قرآن کریم به عنوان حزب‌گرایی در مقابل خدا یاد می‌کند، یعنی علما و رهبران خود را در برابر خدا قرار می‌دهند و از آنها پیروی می‌کنند.
وی افزود: اکثر جنگ‌های خانمان‌سوز در همین آیات ریشه دارد و بسیاری از کشورگشایی‌ها به این دلیل بود که اشخاصی می‌خواستند خودشان حاکم باشند.
حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: ریشه بسیاری از فتنه‌ها نیز در هوا و هوس است، فتنه اصولا با شعارهای حق به میدان می‌آید و خیلی‌ها گمان می‌کنند از حق دفاع می‌کنند، اما زمانی که فتنه‌ها پشت کردند، حق خودش را نشان می‌دهد.
امام جمعه کرمان گفت: نمونه این فتنه‌ها در تاریخ اسلامی بسیار زیاد است در صدر اسلام سه جریان قوی کفر، بت‌پرستان و هواپرستان در مقابل پیامبر اکرم صف کشیدند.
وی با اشاره به جریان منافقان در صدر اسلام اظهارکرد: بعد از رحلت پیامبر جریان نفاق خود را به خوبی نشان داد و اوج آن را در جریان کربلا شاهد بودیم.
حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی تأکید کرد: یکی از نتیجه‌ها و رفتار خطرناک هواپرستانه این است که حزب و گروه خود را در مقابل خدا قرار دهد و به خاطر مسائل گروهی و حزبی امری خلاف واقعیت را بگوید.
منبع: ستاد اقامه نماز جمعه استان کرمان

captcha