برای تأمین امنیت پایدار به هوشیاری نیروهای امنیتی و کمک مردم نیازمندیم
کد خبر: 3686049
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
رحمانی فضلی در پنجمین جلسه مشترک شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور:

برای تأمین امنیت پایدار به هوشیاری نیروهای امنیتی و کمک مردم نیازمندیم

گروه سیاسی: وزیرکشور در پنجمین جلسه مشترک شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور گفت: در حوزه امنیتی به کمک مردم نیازمندیم و با همکاری بسیار خوب و هوشیاری نیروهای امنیتی که در مناطق مرزی در جریان است، تاکنون توانسته‌ایم اقدامات ارزشمندی در این حوزه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در پنجمین جلسه مشترک شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور که پیش از ظهر امروز، ٨ بهمن ماه، در وزارت کشور برگزار شد گفت: مرتب گزارش‌هایی درباره ورود تیم‌های عملیاتی به کشور به ما ارائه می‌شد که با اشراف نیروهای اطلاعاتی و نظامی، موفق شدیم به موقع و سریع با آن‌ها برخورد کنیم.
وی ادامه داد: دیروز نیروهای سپاه با همکاری وزارت اطلاعات یک تیم عملیاتی را شناسایی کرده بودند و این تیم در کمین نیروهای سپاه قرار گرفت. این تیم که دیروز قصد ورود به کشور را داشت از قبل از سوی سپاه پاسداران با همکاری وزارت اطلاعات شناسایی شده بود و در کمین نیروهای سپاه قرار گرفتند، حدود 16 نفر از این‌ها مجبور به تسلیم شدند و 3 نفر از نیروهای ما که 2 نفر بسیجی و یک نفر پاسدار بودند نیز به شهادت رسیدند.
وزیر کشور افزود: نیروهای ما در تعقیب 4 نفر از افراد این تیم عملیاتی هستند و امیدواریم با آن‌ها برخورد مناسبی داشته باشند.
رحمانی فضلی با بیان این مطلب که در حوزه امنیتی و در بحث جلوگیری از ورود این نوع تیم‌ها به داخل کشور به کمک مردم نیازمندیم، ادامه داد: همکاری بسیار خوبی در مناطق مرزی در جریان است و با هوشیاری‌ای که  نیروهای امنیتی با رصد مستمر در داخل و خارج از مرزها دارند؛ تاکنون توانسته‌ایم اقدامات خوبی در این حوزه داشته باشیم اما همیشه نیازمند به دریافت اطلاعات مردم هستیم.
وزیر کشور تصریح کرد: مردم عزیز ما در هر نقطه از کشور اگر با موارد مشکوک مواجه شدند و اخباری به دستشان رسید که دال بر نگرانی در حوزه امنیتی بود حتماً باید به مسئولان مربوطه به خصوص وزارت اطلاعات گزارش دهند تا بتوانیم کشور را از تهدیدات و از همه کسانی که دشمن تلقی می‌شوند در امان نگه داریم.

تشکیل شورای توسه شرق و غرب با تصویب شورای عالی امنیت ملی

بر اساس این گزارش رحمانی فضلی در ادامه با بیان این مطلب که برگزاری شورای توسعه شرق و غرب کشور مصوبه شورای‌ عالی امنیت ملی است، اظهار کرد: سه مصوبه در حوزه‌های مرزی داریم که شامل کارگروه ویژه مرز، شورای توسعه شرق و شورای توسعه غرب هستند که در سال‌های اخیر با رویکرد توسعه با تکیه بر مسائل امنیتی دو شورای توسعه شرق و غرب با یکدیگر ادغام شدند. در مناطق مرزی به دلیل مواجهه با دو مسئله ضعف توسعه تاریخی و اهمیت توجه به امنیت، لازم است به این دو مقوله توجه خاصی شود به همین منظور شورای عالی امنیت ملی از ۱۰ سال قبل تصویب کرده که این شوراهای توسعه برگزار شود.
وزیر کشور افزود:در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و در دوره جدید بحث توسعه را از حوزه امنیتی به حوزه اقتصادی و توسعه‌ای با رویکرد تقویت این مسئله انتقال داده‌ایم زیرا باید همه جوانب سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در امر توسعه دیده شود. همچنین در این جلسه مقرر شد استان‌هایی که شامل این حوزه می شوند از جمله استان کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، لرستان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان طرح و سند توسعه استانی داشته باشند که در قالب آن سند توسعه هم همکاری و همگرایی میان دستگاه‌ها و هم اولویت‌بندی در انجام برنامه ها لحاظ شوند و هم توجه بیشتری در سطح ملی به این استان‌ها صورت بگیرد.
وی اظهار کرد: در این شورا نیز ۴ کمیته فعال هستند که کارهای خود را انجام و گزارش عملکرد خود را ارائه می کنند و مقرر شده است که این جلسه را ماهانه برگزار کنیم.
رحمانی فضلی افزود: مصوبات جلسه شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور به دولت ارائه خواهد شد و درباره هرکدام از این مصوبات اگر لازم باشد در دولت تصمیم گیری می‌شود و اگر هم هرکدام از آن‌ها نیاز داشته باند، رئیس‌جمهوری با اختیاراتی که دارند دستور می‌دهد تا پیگیری صورت گیرد.
رحمانی فضلی در پایان با اشاره به اینکه تصمیمات این شورا لازم‌الاجراست بیان کرد: این شورا، شورایی جامع است که نمایندگانی از قوه مقننه، قوه قضائیه، نیروهای انتظامی، امنیتی و نظامی حضور دارند که امیداوریم تصمیمات این شورا برای مناطق مرزی موجب خیر و برکت باشد.

یادآور می‌شود در پنجمین جلسه مشترک شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور علاوه بر وزیر کشور سایر شخصیت‌هایی همچون غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی و برخی دیگر از مقامات امنیتی حور داشتند.

captcha