گزارش ایکنا از کارگاه تخصصی قرآن پژوهی در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3687362
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰

گزارش ایکنا از کارگاه تخصصی قرآن پژوهی در چهارمحال و بختیاری

گزارش ایکنا از کارگاه تخصصی قرآن پژوهی در چهارمحال و بختیاری گروه فعالیت‌های قرآنی: کارگاه تخصصی قرآن‌پژوهشی با موضوع قرآن و سبک زندگی در مجتمع تفریحی لاله شهرکرد و به همت سپاه قمربنی هاشم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، محمد بیستونی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل موسسه قرآنی تفسیر جوان  ظهر امروز 11 بهمن ماه در کارگاه آموزشی، پژوهشی قرآن و سبک زندگی که در مجتمع تفریحی رفاهی لاله شهرکرد که با حضور تعدادی از فعالین قرآنی سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان برگزار شد، با اشاره به اینکه این کارگاه دویستمین کارگاهی است که در کشور برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری کارگاه‌های تخصصی قرآن‌پژوهی آموزش روش‌شناسی با محوریت قرآن کریم است و فعالان قرآنی بر اساس آموزه‌هایی که در این کارگاه فرامی‌گیرند، روش تحقیق موضوعی با نگاه ویژه به قرآن و مهارت‌های زندگی، آموزش می‌بینند.

 

گزارش ایکنا از برگزاری کارگاه آموزشی ‌پژوهی قرآن و سبک زندگی در چهارمحال و بختیاری


وی بابیان اینکه برای مطالعه و فهم قرآن سبک‌های مختلفی وجود دارد اظهار کرد: اکثر مردم قرآن را برای کسب ثواب و تبرک آن می‌خوانند و تفسیر و معنی آن را مطالعه نمی‌کنند.
وی بهترین وقت برای خواندن قرآن را بین الطلوعین دانست و گفت: در بالای صفحات این کتاب تاریخ به شمسی گذاشته‌شده است و افراد بر اساس تاریخ می‌توانند قرآن را مطالعه کنند.
رئیس هیئت‌مدیره موسسه قرآنی تفسیر جوان خاطرنشان کرد: با آموزش قرآن به شیوه پژوهشی و بامطالعه قرآن بشیر قرآن در بین مردم فرهنگ‌سازی و رفتارسازی می‌شود و مخاطب با عمق قرآن آشنا خواهد شد.

 

گزارش ایکنا از برگزاری کارگاه آموزشی ‌پژوهی قرآن و سبک زندگی در چهارمحال و بختیاری


رئیس هیئت‌مدیره موسسه قرآنی تفسیر جوان خاطرنشان کرد: قرآن بشیر منبعی ارزشمند برای این است که بتوانیم حرفه‌ای به تدبر در قرآن کریم بپردازیم و به قرآن‌شناسی برسیم.
وی تصریح کرد: با تحقیقات میدانی و کتابخانه‌ای انجام‌شده به این نتیجه رسیده‌ایم که برای فهم بهتر و بیشتر قرآن در رده‌های سنی مختلف باید آیات قرآن در موضوعات مربوطه به آن‌ها آموزش داده شود.
بیستونی با تأکید بر اینکه آیات قرآن باید تقطیعی شود و بر اساس کاربرد آن‌ها تفسیر شود گفت: در قرآن بشیر مطالب غیرضروری در مورد تفسیر حذف‌شده است.

 

گزارش ایکنا از برگزاری کارگاه آموزشی ‌پژوهی قرآن و سبک زندگی در چهارمحال و بختیاری


مدیرعامل موسسه قرآنی تفسیر جوان بابیان اینکه شعار کارگاه قرآن بهترین کتاب زندگی است، می‌باشد افزود: این شعار و همچنین نام قرآن بشیر نیز از آیه 9 سوره اسرا گرفته‌شده است.
قرآن بشیر با استناد به رهنمودهای قرآنی مقام معظم رهبری تألیف شده است
بیستونی با تأکید بر اینکه قرآن بشیر با توجه و استناد از رهنمودهای قرآنی مقام معظم رهبری تألیف شده است افزود: این قرآن با مجموعه مباحث قرآنی متفاوتی که دارد برای استفاده افراد با سنین مختلف مفید است.
وی با اشاره به اینکه گردآوری مطالب و تألیف کتاب قران بشیر پنج سال به طول انجامید، اظهار کرد: این کتاب همانند قرآن کریم 604 صفحه دارد.

 

گزارش ایکنا از برگزاری کارگاه آموزشی ‌پژوهی قرآن و سبک زندگی در چهارمحال و بختیاری


بیستونی از وجود 78 هزار لغت در قرآن خبر داد و بیان کرد: اگر لغاتی که تکرار شده‌اند از قران هدف شود، در قرآن حدود دو هزار لغت وجود دارد.
رئیس هیئت‌مدیره موسسه قرآنی تفسیر جوان خاطرنشان کرد: در این روش آموزش قرآن‌پژوهی اگر افراد به عربی تسلط هم نداشته باشند، می‌توانند تا 4200 موضوع از قرآن را در مباحث میان‌رشته‌ای، کاربردی و قرآنی تحقیق کنند و خودشان به‌صورت مربی این‌ها را به دیگران آموزش دهند و حتی در تألیف کتب موضوعی تفسیر قرآن کریم هم با این روش تسلط پیدا می‌کنند.
وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری، پانزدهمین استانی است که کارگاه قرآن‌پژوهی در آن برگزار می‌شود و تاکنون حدود 500 هزار نفر از طریق مؤسسه قرآنی تفسیر جوان در این کارگاه‌ها آموزش‌دیده‌اند و در 16 دانشگاه کشور، چهار حوزه علمیه و برای 130 امام‌جمعه کشور این کارگاه‌ها برگزارشده است.
بیستونی با اشاره به وجود جدول شناخت کلی سوره‌های قرآن 13 صفحه در آخر کتاب قرآن بشیر، گفت: در این جدول نام سوره، معنی نامش، علت نام‌گذاری و فضیلت و خواص تلاوت قرآن به‌اختصار آورده شده است.
مدیرعامل موسسه قرآنی تفسیر جوان بابیان اینکه در بین صفحات این قرآن پنج نخ نشانه وجود دارد تصریح کرد: باوجوداین نخ‌ها 5 نفر می‌توانند هم رمان از یک قرآن استفاده کرده و برای جلوگیری از فراموشی صفحات این نخ‌ها برای خود نشانه بگذارند.

 

گزارش ایکنا از برگزاری کارگاه آموزشی ‌پژوهی قرآن و سبک زندگی در چهارمحال و بختیاری


وی ترجمه آیت‌الله مکارم شیرازی در این زمان ساده‌ترین، موثق‌ترین و علمی‌ترین ترجمه دانست و افزود: ترجمه به‌کاربرده شده در قران بشیر از ترجمه آیت‌الله مکارم شیرازی است.
بیستونی با تأکید بر اینکه در شان نزول آیات اختلاف بسیار زیادی است و سندهای محکم و معتبری وجود ندارد اظهار کرد: به این دلایل در این کتابشان نزول سوره‌ها آورده نشده است.
یادآور می‌شود در پایان از شرکت‌کنندگان در این کارگاه آزمونی گرفته ‌شد و افرادی که نمره حدنصاب را دریافت کردند گواهی صادر شد و یک جلد تفسیر قطره‌ای، با عنوان «قرآن بشیر» به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

captcha