شاهد یاران به «چریک گمنام» رسید
کد خبر: 3688211
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

شاهد یاران به «چریک گمنام» رسید

گروه ادب: ماهنامه فرهنگی تاریخی «شاهد یاران» به یادمان شهید علی اکبر وهاج با عنوان «چریک گمنام» اختصاص یافت.

شاهد یاران به «چریک گمنام» رسید
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ماهنامه فرهنگی تاریخی «شاهد یاران» در شماره جدید خود به یادمان شهید علی اکبر وهاج اختصاص یافته و از سوی انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران منتشر شده است.
در ابتدای این ماهنامه در معرفی شهید وهاج آمده است؛ وی اول آبان ماه 1323 به دنیا آمد و از آنجایی که نوزاد چهره‌ای زیبا متمایل به نقره رنگ داشت با ذوق ادبی پدربزرگ نوزاد، نام این کودک را سیمین‌پور(پسر نقره‌ای) می‌گذارد. پسر نقره‌ای تا کلاس پنجم ابتدایی در خیابان نظام‌آباد(شهید مدنی) تهران به همراه برادرانش به تحصیل مشغول بود. پدر شهید که کارمند راه آهن بود به عنوان رئیس ایستگاه اندیمشک انتخاب و به همراه خانواده به این شهر مهاجرت کرد.
پسر نقره‌‎ای که از طریق سخنان فخرالدین حجازی در ماه‌های پایانی سال 1352 با گوشه‌هایی از قرآن و اسلام ناب محمدی آشنا شده بود به جمع برادرانش پیوست تا برای استحکام زیربنای اعتقادی و رفتاری خود و نیز خوشه‌چینی از جلسات پربار تفسیر قرآن و درس اخلاق عارف و مجتهد بزرگوار حاج آقا مجتبی تهرانی بهره‌مند شود.
هیچگاه سختی کار و دشواری راه نتوانست او را از آرمان‌های عالی‌اش باز دارد و چیزی که برای او تقدس داشت، عمل به تکلیف و رسیدن به قرب و رضای الهی بود که این بینش و تفکر، تمام کمبودها و یا احیاناً شکست‌های مقطعی او را تبدیل به انگیزه برای رسیدن به هدفش می‌کرد.
در بخش گفت‌وگوی این ماهنامه مصاحبه‌هایی با آیت‌الله حائری شیرازی امام جمعه سابق استان فارس، وجیهه قلی‌ها همسر شهید علی‌اکبر وهاج، علی اصغر، مهدی، مجتبی و احمد وهاج، برادران شهید، دوستان شهید و در بخش «به روایت همرزمان» نیز گفت‌وگوهایی با سردار حسین نجات، غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، غلامعلی اعظمی، انسیه پیشرفت، رسول دریایی و ... انجام شده است.
در بخش برگی از دفتر انقلاب نیز مطالبی همچون «پیروزی انقلاب اسلامی به روایت تقویم»، «سخنرانی تاریخ حضرت امام خمینی(ره) بعد از بازگشت به کشور در 12 بهمن 57» و خاطره‌ای از دیدار با همافران به روایت حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان به چشم می‌خورد و «شهید علی‌اکبر وهاج در اسناد ساواک» نیز پایان‌بخش این ماهنامه فرهنگی تاریخی است.
صد و چهل و هشتمین ماهنامه «شاهد یاران» ویژه بهمن‌ماه به بهای 5 هزار تومان روانه بازار نشریات شده است.

 

captcha