خوشنویسی تجسم بصری حقایق معنوی اسلام است
کد خبر: 3689579
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

خوشنویسی تجسم بصری حقایق معنوی اسلام است

گروه فرهنگی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آیین افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی جاجرم گفت: خوشنویسی تجسم بصری حقایق معنوی اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ حسین فرخنده با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) که فرمودند: "زیبایی خط زبان دست و جلال اندیشه است"، اظهار داشت: اگر بخواهیم در زمینه های هنری قدم برداریم و آن هنر را به اوج برسانیم قطعاً می بایست فعالیت ما مبانی فکری، معرفتی داشته باشد.

وی اضافه کرد: قطعا هنر تجسم، تبلور و ظاهر شدن روح است و هر چقدر روح و اندیشه استان جلال داشته باشد به همان اندازه آثار هنری زیبا خواهد بود.

فرخنده تصریح کرد: هنر در تفکر اسلامی پیوند محکمی با آموزه های اسلامی دارد و یکی از هنر هایی که ارتباط تنگا تنگ خود را با معارف الهی و دینی حفظ کرده هنر خوشنویسی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد:خوشنویسی معرف واکنش ضمیر مسلمانان به پیام وحی است.

فرخنده با اشاره به برنامه های پیش روی استان از جمله نشست تخصصی خوشنویسی و جشنواره خوشنویسی افزود: هنر خوشنویسی استان پویا و با نشاط است.

گفتنی است؛ در این نمایشگاه که ٢٧ اثر خوشنویسی توسط محمد رضا زمانی از هنرمندان خوشنویس شهرستان جاجرم به نمایش گذاشته شده است و به مدت ١٠ روز از ساعت ٧ صبح تا ١٩ عصر در مجتمع فرهنگی وهنری شهید مطهری جاجرم برای بازدید عموم دایر است.

captcha