ظهر دلنشین استاد خواجوی برگزار شد
کد خبر: 3691756
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
به میزبانی ایکنا انجام گرفت؛

ظهر دلنشین استاد خواجوی برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ ظهر دلنشین پیشکسوت قرآنی «محمد خواجوی» امروز، 25 بهمن‌ماه با حضور پیشکسوتان و فعالان قرآن کشورمان برگزار شد.

فوری/// خاطره‌گویی همراهان قرآنی استاد «محمد خواجوی» در ظهر دلنشین

به گزارش ایکنا؛ ظهر دلنشین استاد «محمد خواجوی»، مدرس و پیشکسوت قرآنی کشورمان امروز، 25 بهمن‌ماه با حضور پیشکسوتان، فعالان، قاریان قرآن کشورمان، همراهان، همکاران و دیگر دوستانش در سالن اجتماعات این خبرگزاری برگزار شد.
درابتدای این مراسم که تا لحظاتی دیگر ادامه خواهد داشت تلاوت احمد ابوالقاسمی از آیات نورانی کلام الله در سالن اجتماعات این خبرگزاری طنین‌انداز شد و در ادامه، عباس سلیمی، ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: محمد خواجوی، استاد فرهیخته و پیشکسوت قرآنی کشورمان است که متعلق به خاندان بزرگ قرآنی است به گونه‌ای که پدر او نیز نزد اکابر و بزرگان کشور به عنوان مرد خدایی و عبد صالح و به عنوان عنصر راسخ در ایمان مطرح بود و برادر او احمد خواجوی نیز از اساتید قرآن کشور است.
در ادامه نیز بهروز یاریگل، مدرس و پیشکسوت قرآنی کشورمان، با اشاره به آشنایی 40 ساله با ایشان از محسنات اخلاقی وی گفت و افزود: محمد خواجوی از معدود قاریان و معلمان و پیشکسوتان نسل اول کشور است که به تعبیر من سفت و سخت به بسیاری از آرمان‌ها پایدار و وفادار مانده است. از ویژگی‌های او سنتی و مردمی بودن او است و عدم غرق شدن در حواشی از جمله اشتهار، پست، مقام و روز‌مرگی‌ها و نوآوری‌های آسیب‌رسان در جامعه قرآنی به ویژه در نسل پس از او از مهم‌ترین معیارهای اخلاقی وی است که باید بیان کرد.
سپس حسینعلی شریف، خالق یکی از ماندارگارترین اذان‌های کشور به بیان خاطراتی در خصوص دوران همکار بودنش با وی در آموزش و پرورش پرداخت و بیان کرد: او مجموعه خوبی‌ها را با هم دارد به گونه‌ای که صبر وی زبان‌زد است و عاقلانه فکر کردن را از او آموختیم.
بنابر گزارش ایکنا، محمدرضا پورمعین، خادم‌القرآن از دیگر حاضران این جلسه بود که تصریح کرد: نباید برای تجلیل از مقام شامخ قرآنیان کشور به این حداقل‌ها بسنده کرد و باید در این زمینه تمامی نهادها و دستگاه‌ها همراه باشند تا جامعه با پیشکسوتان قرآنی و فعالان این عرصه بیش از پیش آشنا شوند.
در ادامه حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی این جلسه نیز اظهار کرد: استاد خواجوی بی‌شک و بی‌تردید ازعلمای ربانی است که در بیان این موضوع اغراق نمی‌کنم؛ چرا که اینها از بهترین‌های جامعه ما هستند که قرآن را یادگرفتن و آموخته‌های خود را به صورت فراگیر به دیگران آموزش داده‌اند.
گزارش کامل این نشست متعاقباً ارسال می‌شود.
انتهای پیام

captcha