فرهنگ‌سازی نقش مؤثری در حفظ منابع طبیعی دارد
کد خبر: 3697578
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

فرهنگ‌سازی نقش مؤثری در حفظ منابع طبیعی دارد

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بابیان اینکه فرهنگ‌سازی نقش مؤثری در حفظ منابع طبیعی دارد، گفت: حفظ درختان تلاشی همگانی و هرروزه باشد.

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم روز درختکاری در بوستان باراجین قزوین اظهار کرد: در فصل‌هایی از سال، زمین فروخفته، نازا و عقیم می‌شود اما پس‌ازآن با نزول باران رحمت الهی به جنب‌وجوش درمی‌آید و ریشه‌ها و بذرهایش به رویش درمی‌آیند و خداوند این زنده شدن دوباره طبیعت را نشانه‌ای برای درک قیامت قرار داده است.
وی تصریح کرد: دین دو نگاه به طبیعت دارد که در یک نگاه آن را وسیله‌ای برای چرخش زندگی انسان‌ها قرار داده و در نگاه دیگر دانشگاه فهم و معرفت برای درک بیشتر عالم به شمار می‌آید و باید در حفظ و نگهداری منابع طبیعی کوشا باشیم و قدر این نعمت عظیم الهی را بیشتر بدانیم.
امام‌جمعه قزوین بابیان اینکه رویش دوباره طبیعت فرصتی برای شناخت روز قیامت و رستاخیز و زنده شدن دوباره انسان‌ها است، عنوان کرد: شناخت منابع طبیعی و نعمت‌هایی که خداوند به ما عنایت کرده است، فرصتی را فراهم می‌آورد تا خداوند را بیشتر بشناسیم و پی به قدرت بی‌انتهای الهی ببریم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین فرهنگ‌سازی را در حفظ منابع طبیعی ضروری دانست و افزود: در عرصه فرهنگ‌سازی مسئولان نقش مهمی را بر عهده دارند و مسئولان آموزش‌وپرورش می‌توانند با برنامه‌ریزی در این عرصه مهم و حیات‌بخش، اهمیت منابع طبیعی را بیش‌ازپیش برای فرزندانمان تشریح کنند.
انتهای پیام

captcha