بیان منزلت زن در اسلام؛ فلسفه نام‌گذاری روز زن
کد خبر: 3698311
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

بیان منزلت زن در اسلام؛ فلسفه نام‌گذاری روز زن

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که زن در جامعه اسلامی دارای عفاف و حجاب، رشد علمی و معنوی، اثرگذار در اجتماع، مدیر خانواده، مایه آرامش زندگی و آماده برای دریافت الواح الهی بوده که می‌تواند به کمال نیز برسد و زن غربی مظهر برهنگی و جلب توجه مردان به‌ خود است، اظهارکرد: مهم‌ترین فلسفه نام‌گذاری روز زن این است که در این روز منزلت زن در اسلام بیان شود.

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته خرم‌آباد در مصلی الغدیر اسن شهر به میلاد باسعادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) و همچنین سالروز ولادت بنیان‌گذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: به‌مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) این روز به نام روز زن نام‌گذاری شده و این مناسبت را به همه زنان به‌ویژه جوامع اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

بیان منزلت زن در اسلام؛ فلسفه نام‌گذاری روز زن

وی تصریح کرد: مهم‌ترین فلسفه نام‌گذاری روز زن این است که در این روز منزلت زن در اسلام بیان شود و مقایسه‌ای صورت گیرد با جایگاه زن در جوامع غربی که در سخنان گهربار مقام معظم رهبری در روز گذشته کاملاً نمایان شد.
آیت‌الله میرعمادی تاکید کرد: زن در جامعه اسلامی دارای عفاف و حجاب، رشد علمی و معنوی، اثرگذار در اجتماع، مدیر خانواده، مایه آرامش زندگی و آماده برای دریافت الواح الهی بوده که می‌تواند به کمال نیز برسد.

زن غربی؛ مظهر برهنگی و جلب توجه مردان به‌ خود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، زن غربی را مظهر برهنگی و جلب توجه مردان به‌ خود عنوان کرد و یادآور شد: زن غربی ابزار تبلیغ کالا، مصرف، آرایش و جلوه‌گری است.
وی گفت: امروز الگوی غلطی به نام آزادی برای زنان ایجاد شده است، در حالی‌که نتیجه منزلت اسلامی زن رشد و تعالی و رسیدن به کمال و حضور فعال در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی‌، فرهنگی و اقتصادی با حفظ حجاب است.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که منزلت زن در اسلام سبب تحکیم نظام خانواده می‌شود، اضافه کرد: نتیجه منزلت اسلامی زن جایگاه رفیع برای او بوده در حالی‌که جایگاه زن در غرب از هم‌گسستن خانواده و رواج بی‌بندوباری در جامعه است.

امنیت، ثبات و اقتدار جمهوری اسلامی نتیجه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

خطیب جمعه خرم‌آباد در ادامه امنیت، ثبات و اقتدار جمهوری اسلامی را نتیجه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و افزود: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا با عزت و عظمت حفظ شده است.
وی به 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید توسط امام خمینی(ره) اشاره کرد و ادامه داد: بنیاد شهید یکی‌از نهادهای انقلابی بوده که در بحث فرهنگ ایثار و شهادت خوب درخشیده است.
آیت‌الله میرعمادی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در سال 94 اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی تا 25 سال دیگر وجود نخواهد داشت.
وی در پایان گفت: اردوهای راهیان نور از کارهای ارزشمند و تاثیرگذار بوده و تاثیر فراوانی بر جوانان و آشنایی آنان با جنگ تحمیلی داشته است و برگزاری این اردوها موجب انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های جدید خواهد بود.

انتهای پیام

captcha