محیط زیست از ارکان اصلی توسعه پایدار است
کد خبر: 3698663
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
یوسفی:

محیط زیست از ارکان اصلی توسعه پایدار است

گروه اجتماعی-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: طبق آخرین مدل‌های توسعه پایدار علاوه بر سرمايه انسانی، مالی، اجتماعی و زيرساختی، محيط زيست و منابع طبيعی نیز به عنوان ركن اصلی توسعه پايدار محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، یوسف يوسفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، در جلسه شورای اداری استان كه با حضور ابتكار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد گفت: طبق آخرین مدل‌های توسعه پایدار علاوه بر سرمايه انسانی، مالی، اجتماعی و زيرساختی، محيط زيست و منابع طبيعی نیز به عنوان ركن اصلی توسعه پايدار محسوب می‌شود.
یوسفی ادامه داد: بر اساس بند ط ماده 8 قانون مدیریت خدمات کشوری حفاظت از منابع طبیعی یک پروژه حاکمیتی است که باید توسط دولت انجام شود اما به دلیل وسعت عرصه‌های طبیعی در سطح استان که بالغ 72.5 درصد و در سطح کشور بیش از 81 درصد است و همچنین حضور مردم و بهره برداری‌های غيراصولی و اقدامات اجرایی دولت باعث شده سرعت تخريب بيشتر از اصلاح و احيا باشد و يكی از مهمترين ابزارها در کاهش سرعت تخریب، فرهنگ سازی است.
وی افزود: سند ارتقای فرهنگ حفاظت از منابع طبيعی استان مركزی تدوین و سال گذشته به تصویب شورای عالی فرهنگی استان رسید و اولين سال اجرايی خود را تجربه کرد در این سند که قابل الگوبرداری برای سایر استان‌ها است برای 48 دستگاه اجرایی کار فرهنگی تکلیف شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: از جمله خروجی‌های این سند کاهش 80 درصدی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی نسبت به سال 95 است که همین اقدام به تنهایی کاهش هزار هکتار تخریب منابع طبیعی را به دنبال دارد.
یوسفی ادامه داد: همچنین 22 هزار نفر به عنوان همیار طبیعت جذب شدند که 16 هزار دانش آموز، 2500 مروج قشر فرهنگی و دانشگاهی و 3500 محافظ افتخاری را شامل می‌شود از همه دستگاه‌هایی که در سند وظیفه دارند انتظار می‌رود وظایف خود را اجرایی کنند محل هزینه‌های دوره‌های آموزشی مرتبط با منابع طبیعی نیز طبق ماده 38 قانون برنامه ششم تعیین شده است./انتهای پیام

captcha