اعتکاف، آسان ترین راه برای جدایی از بیهودگی های دنیوی
کد خبر: 3702441
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷

اعتکاف، آسان ترین راه برای جدایی از بیهودگی های دنیوی

گروه سیاسی - امام جمعه ماکو گفت : اعتکاف آسان ترین راه برای جدایی از بیهودگی های دنیوی و کوتاهترین مدت برای خودسازی است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در بخشی از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ماکو با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف بیان کرد : اعتکاف یا همان ایام البیض یکی از رویش های انقلاب اسلامی ایران است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد شعار سال ۹۷ مبنی بر حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد : کالای ایرانی باید در راستای سیراب کردن خودِ مملکت نقش ایفا نموده و بعدها در جهت صادرات برنامه ریزی شود.
وی افزود : هوش ایرانی در تولید داخلی در دنیا برتر است و باید در تقویت این اصل از سوی مسئولین توجه جدی صورت گیرد.
امام جمعه شهرستان ماکو نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را در این برهه بسیار چشمگیر عنوان نمود و خاطرنشان کرد : در این حال که رسانه‌ها در تبلیغ و اطلاع رسانی کالای ایرانی تلاش می‌نمایند زمینه را برای بسته شدن درهای واردات این محصول فراهم می کنند.
حجت الاسلام رنجبری هوش ایرانی را در تولیدات داخلی برتر از هوش جهانی عنوان نمود و گفت : طراحی موشک های بالستیک یکی از نمونه های الگوی تفکر ایرانی است.
وی در ادامه بر لزوم افزایش کیفیت اجناس ایرانی و تقویت آن اشاره کرد و خطاب به مردم گفت: مردم نیز در راستای خرید کالای ایرانی باید با تعصب رفتار کرده و از کارخانجات و واحدهای تولیدی ایرانی نهایت حمایت را لحاظ نمایند.
وی ضمن تقدیر از عوامل خدماتی و اجرایی سفرهای نوروزی در منطقه آزاد ماکو گفت: پلیس راه، هلال احمر، عوامل خدماتی، راهداری، نیروهای نظامی، انتظامی، خبرگزاری ها در راستای ایجاد فضای بهتر برای حضور مسافرین نوروزی واقعا اقدامات شایسته ای انجام دادند که از این تریبون تشکر خود را از این عزیزان که مسافرین نوروزی را راضی نگه داشتند اعلام می داریم.
امام جمعه شهرستان ماکو در بخشی دیگر از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ماکو الگو قرار دادن ویژگی‌های امام علی بن ابی طالب علیه السلام را فرهنگ انسانی لازم و ضروری ابراز کرد و بر ابعاد شخصیتی این حضرت اشاره نمود.
حجت الاسلام رنجبری بر لزوم حفظ طبیعت و منابع طبیعی در تمامی روزها مخصوصا روز طبیعت "سیزده فروردین ماه" تاکید کرد و گفت: نباید تفریحات و شادی هایمان در این روز با گناه توام باشد.
انتهای پیام

captcha