الگوبرداری از سیره نبوی و علوی اساس زندگی هر ایرانی است
کد خبر: 3705391
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان:

الگوبرداری از سیره نبوی و علوی اساس زندگی هر ایرانی است

گروه اجتماعی- ضیایی با بیان اینکه الگوبرداری از سیره نبوی و علوی پایه و اساس زندگی هر ایرانی است، تاکید ‌کرد: تمامی فعالیت‌های کانون رویکرد دینی دارد.

اسفندیار ضیایی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به نامگذاری سال 97 به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مخاطب پیام رهبری همه مردم و مسئولان هستند لذا نگاه ویژه به کودکان و تلاش تصمیم‌گیرندگان حوزه فرهنگ در این مسیر نقشی اساسی دارد.

وی عمل‌گرایی، اندیشه‌ورزی و عمق‌بخشی به فعالیت‌های کودکان و نوجوانان محور را ضروری خواند و تاکید کرد: تلاش در حوزه فرهنگ و هنر و همچنین تکیه بر فرهنگ ایرانی و اسلامی می تواند به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی کمک‌ کند. در واقع هر اندازه سعه ‌صدر داشته ‌باشیم و از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم، به یقین توفیق بیشتری خواهیم ‌داشت.

الگوبرداری از سیره نبوی و علوی اساس زندگی هر ایرانی است

این مقام مسئول ادامه داد: نیل به هدف‌ها نیازمند تغییر نگرش جامعه، به ویژه نسل کودک و نوجوان است و در عین حال بایستی از کلی‌گویی اجتناب کرده و به صورت موردی به فرهنگ‌سازی بپردازیم.

ضیایی، مهارت‌‌آموزی را شعار کانون پرورش فکری استان در سال جدید دانست و گفت: در اجرای برنامه‌ها، باید واژه‌ها را ملموس‌ کرد و از ظرفیت‌ تمامی دستگاه‌های فرهنگی بهره ‌برد.

وی با مهم ارزیابی ‌کردن آموزش مهارت‌های زندگی به مخاطبان، متذکر شد: مهارت‌آموزی بایستی به عنوان رویکرد برنامه‌های کانون در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، ضرورت توسعه فرهنگی، ایجاد بستر‌های مناسب برای انس و الفت افزون‌تر کودکان و نوجوانان با فعالیت‌های کتاب‌محور و همچنین لزوم استفاده از ابزار‌های آموزشی مناسب همچون قصه‌گویی را از جمله محورهای اصلی این نهاد عنوان کرد.

گسترش تاثیز‌گذاری فضا‌های مجازی بر زندگی انسان‌ها

وی، ضمن تبیین این مسئله که گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید فراتر از شیوه‌نامه ها و توصیه‌های اداری مورد توجه قرار گیرد، از اجرای طرح «دوشنبه‌ها با کتاب» در کانون گیلان خبر داد.

ضیایی، با بیان اینکه الگوبرداری از سیره نبوی و علوی پایه و اساس زندگی هر ایرانی است، تاکید ‌کرد: تمامی فعالیت‌های کانون رویکرد دینی دارد و در راستای برگزاری جشنواره رضوی و اجرای دیگر ویژه‌برنامه‌های مناسبتی، تفکر و اندیشه دینی و اسلامی در روح تمامی برنامه‌های کانون جاری است.

این مسئول فرهنگی، ضرورت همراه شدن با فناوری‌های روز، همگامی با نوآوری‌ها و ضرورت شناخت نیاز‌های نسل کودک و نوجوان را از دیگر موضوعاتی دانست که باید مورد توجه جامعه قرار گیرد و خاطرنشان کرد: اثر‌بخشی فعالیت‌ها و هدفمند‌سازی برنامه‌ها در گرو شناخت نیاز‌های این نسل است و لذا در این مسیر بایستی ضمن عمق‌بخشی به برنامه‌ها، از نتیجه‌بخشی فعالیت‌ها نیز اطمینان داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، قرن حاضر را قرن انفجار اطلاعات توصیف ‌کرد و با اشاره به گسترش تاثیز‌گذاری فضا‌های مجازی بر زندگی انسان‌ها، یادآور شد: باید با افزایش آگاهی‌ها در حوزه فضای مجازی، کودکان و نوجوانان را به سمت استفاده درست از این فرصت و بهره‌گیری از پیام‌رسان‌های داخلی تشویق کنیم.

انتهای پیام

captcha